شناسه خبر:65039
1401/10/28 09:12:09
سرپرست فرمانداری همدان خبر داد:

پیشرفت همدان در گرو پنج محور توسعه‌ای

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای ارتقای آینده شهر پنج محور توسعه درنظر گرفته شده است، گفت: توسعه گردشگری، ارائه خدمات پزشکی، بهبود وضعیت حمل‌ونقل، توسعه کشاورزی و صنایع کم‌آب‌بر، ازجمله محورهای پیش‌بینی‌شده توسعه است.

مسلم مخفی در گفت‌وگوی ویژه با سپهرغرب با اشاره به اینکه از ابتدای حضور در این سِمت توصیه‌های مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در نخستین دیدارشان را سرلوحه کار خود قرار داده‌ام، اظهار کرد: با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری در موضوع افزایش سرمایه اجتماعی داشتند، ارتباط مستمر و چهره‌به‌چهره با مردم شهر همدان را برنامه‌ریزی کردیم.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم در مجامع و محافل مختلف برای ارتباط بهتر با مردم حضور داشته باشیم، گفت: برای تحقق این موضوع طرحی با عنوان مسجد محور خدمت برنامه‌ریزی شد؛ با توجه به اینکه معتقدیم مسجد همواره محل اجتماعی مناسب و محفلی برای حضور مؤمنین است، تلاش کردیم از جایگاه معنوی آن برای ارتباط با مردم بهره‌مند شویم.
وی با اشاره به نحوه اجرای طرح مسجد محور خدمت در شهر همدان، تصریح کرد: هر هفته در یکی از مساجد سطح شهر و روستاهای بخش مرکزی و نهاوند حضور خواهیم داشت و مشکلات مردم در دو بخش مسائل آن منطقه و موضوعات شخصی آنان، مورد بررسی قرار می‌گیرند. برای جویایی مشکلات منطقه، موضوعات را از امام جماعت مسجد، معتمدین محل و هیئت‌امنا شنوا خواهیم بود.
مخفی در ادامه گفت: به همین منظور برای پیگیری مشکلات مردم و شهر در فرمانداری دفتری با عنوان پیگیری‌های ویژه تعبیه شده است و پس از حضور در هر مسجد، مشکلات آن منطقه صورت‌جلسه شده و براساس موضوع به معاونین فرمانداری ارجاع داده خواهد شد که دفتر مذکور زمان پیگیری موضوعات مربوطه را چک خواهد کرد تا به مشکلات به‌موقع رسیدگی شود.
سرپرست فرمانداری همدان با بیان اینکه در همه مجامع سعی داریم با مردم در ارتباط باشیم، تأکید کرد: جهت ارتباط با مردم در مجامع ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و در میان فعالین سیاسی حضور خواهیم داشت تا به یک گفتمان و ادبیات مشترک با مردم برای حل مشکلات برسیم.
   گردشگری، نخستین محور توسعه همدان
مخفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای توسعه آینده شهر، اظهار کرد: برای توسعه شهر همدان پنج محور درنظر گرفته شده است؛ گردشگری یکی از مهم‌ترین محورهای درنظر گرفته‌شده خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت‌های شهری را افزایش دهیم، زیرا گردشگری اشتغال و درآمدزایی برای مردم همدان به‌خصوص در حوزه صنایع دستی خواهد داشت.
   خدمات پزشکی، دومین محور توسعه همدان
این مقام مسئول دومین محور این نقشه توسعه را ارائه خدمات پزشکی برشمرد و اذعان کرد: همدان از ظرفیت‌های خوبی در این خصوص با توجه به مراکز درمانی که سال‌های اخیر ساخته شده‌اند، برخوردار است. مراکز درمانی مانند بیمارستان اکباتان که تا پایان سال به مجموعه‌های درمانی همدان اضافه خواهند شد، کلنگ‌زنی بیمارستان یک‌هزار تختخوابی و مرکز جامع سرطان، ازجمله گام‌های مؤثری هستند که در این خصوص برداشته شده‌اند. این مراکز کمک می‌کنند تا همدان در غرب کشور قطبیت و محوریت پیدا کند.
   بهبود وضعیت حمل‌ونقل، سومین محور توسعه همدان
وی سومین محور توسعه استان را ارتباطات و حمل‌ونقل معرفی کرد و گفت: با توجه به اینکه همدان به‌عنوان محور ارتباط پنج استان غربی کشور و یک شاهراه است که در مسیر عتبات عالیات قرار دارد، به دنبال ارتقای آن هستیم.
   توسعه کشاورزی، چهارمین محور توسعه همدان
سرپرست فرمانداری همدان چهارمین محور را توسعه کشاورزی برشمرد و اذعان کرد: همدان در تولید چند محصول مانند سیب زمینی، سیر و سایر محصولات قطب تولید است که با درنظر گرفتن الگوی کشت، توسعه در این بخش با توجه مخصوص به کشت گلخانه‌ای و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار بخش کشاورزی، ازجمله اقدامات است.
   توسعه صنایع کم‌آب‌بر، پنجمین محور توسعه همدان
مخفی پنجمین محور توسعه استان را موارد صنعتی و به‌خصوص صنایع کم‌آب‌بر برشمرد و گفت: علاوه‌بر این پنج محور که بیان شد، موارد دیگری مانند ترافیک شهر همدان و حمل‌ونقل عمومی، ازجمله موضوعات بااهمیت شهری هستند که مورد توجه قرار دارند؛ هرچند شهرداری به دنبال طرح جامع ترافیک شهر همدان است.
وی تأکید کرد: تا زمان آماده شدن طرح جامع ترافیک شهر همدان و به نتیجه رسیدن آن، ترافیک شهر همدان نیاز به سامان‌دهی دارد، بنابراین در این خصوص برای رفع گره‌های ترافیکی شهر، از پلیس راهور پیگیری کرده‌ایم تا مشکل رفع شود.
مخفی خاطرنشان کرد: به‌منظور سامان‌دهی حمل‌ونقل عمومی، نظارت بیشتری بر آن در استان همدان خواهد شد. جانمایی‌های نامناسب مراکز تجاری و آموزشی در سطح شهر، در شورای ترافیکی همدان پیگیری شده است تا این بناها در محل‌های مناسبی قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه اوضاع بازار و معیشت، نظارت بر اصناف و نانوایی‌ها ازجمله دیگر موارد در دستور کار فرمانداری است، گفت: به همین منظور پیگیری‌های مستمری از اصناف خواهیم داشت؛ به‌طور مثال ساعات پخت نانوایی‌ها، کیفیت نان و وزن آن، ازجمله مواردی است که همواره پیگیری خواهد شد.
مخفی با اشاره به افتتاح چندین پروژه در ایام دهه فجر، اظهار کرد: افتتاح این پروژه­‌ها برای ارائه خدمات به مردم است تا نشان دهیم با وجود کینه‌توزی‌ها و تلاش دشمن برای ایجاد فضای یأس در جامعه، اما مدیران و دولت‌مردان مسیر توسعه شهرستان را به‌خوبی طی کرده‌اند.
وی با اشاره به افتتاح بازار بنکداران با 450 واحد تجاری، خاطرنشان کرد: این بازار با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این بازار، محوریت شهر همدان برای پایلوت توزیع کالا در غرب کشور تثبیت خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به دو پُل غدیر و پُل شهیدهمدانی که شهرداری همدان درحال ساخت آن‌ها است، تصریح کرد: پُل غدیر در دهه فجر و پُل شهیدهمدانی و بیمارستان اکباتان تا پایان سال جاری افتتاح خواهند شد. همچنین مدارس و اماکن ورزشی مانند زورخانه ورزش‌های باستانی در مریانج، پروژه‌های کشاورزی و بیمارستان یک‌هزار تختخوابی ازجمله کارهای پیش روی ما خواهند بود.
وی در پایان با بیان اینکه کارهای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی پیگیری خواهند شد، اظهار کرد: در این ایام هدف نهایی دشمن ناامیدی مردم، سیاه‌نمایی و ابهام آینده است که در این موضوع موفق نخواهند شد و نیاز است تا مردم و دولت کنار هم باشند و اقدامات انجام‌شده با جهاد تبیین و کمک رسانه‌ها به مردم گفته شود، البته ما هم نهایت تلاش خود را برای ارائه خدمات به مردم خواهیم داشت.

شناسه خبر 65039