شناسه خبر:64902
1401/10/21 09:23:37

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده 9 نقطه حادثه‌خیز در سطح این شهرستان شناسایی و نسبت به رفع و اصلاح این نقاط در محورهای مواصلاتی اقدام شد.

«هاشم اسکندریان» روز سه‌شنبه اظهار کرد: با مصوبه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه استان همدان، 19 نقطه حادثه‌خیز در محورهای شهرستان ملایر شناسایی شد.
وی افزود: از این 19 نقطه، 9 نقطه آن به‌طور کامل رفع شد و مابقی آن نیز در مراحل اجرایی اصلاح و رفع قرار دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر ادامه داد: طی 9 ماه امسال علاوه‌بر رفع 9 نقطه حادثه‌خیز، با نظر کارشناسان راهداری در 25 مقطع که دارای ظرفیت تصادف بود، عملیات اصلاح و آشکارسازی انجام شد.
اسکندریان عملیات ترانشه‌برداری، اصلاح قوس، تعریض پُل، خط‌کشی و نصب سیستم روشنایی را ازجمله اقدامات اصلاحی در نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: طی روزهای گذشته به‌منظور کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی محور، ایمن‌سازی گردنه زاغه محور ملایر- همدان آغاز شد.
وی ادامه داد: طول گردنه زاغه سه‌ونیم کیلومتر است که تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 متر آن ایمن‌سازی و نیوجرسی با بلوک‌های سیمانی و حفاظ در رفوژ میانی نصب شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر ابراز امیدواری کرد: درصورت مساعد بودن هوا طرح ایمن‌سازی گردنه زاغه در محور ملایر- همدان تا یک‌ماه آینده به اتمام می‍‌‌رسد.
در استان همدان 116 نقطه حادثه‌خیز و پُرتصادف شناسایی شده که تاکنون 53 نقطه به‌طور کامل ایمن‌سازی شده است.
طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، در سفر هیئت دولت به استان همدان 322 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز اختصاص یافت.
شهرستان ملایر 910 کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و تاکنون 129 نقطه حادثه‌خیز در استان همدان شناسایی شده است.
استاندار همدان پیش‌تر گفته بود که رقمی افزون‌بر سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار در سفر مردادماه امسال رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان برای رفع این نقاط مصوب شد که با اختصاص آن شاهد ایمن‌سازی و کاهش محسوس تصادفات در استان خواهیم بود.

شناسه خبر 64902