شناسه خبر:64800
1401/10/19 09:24:04

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در راستای آموزش نیروهای مسلح طی 9 ماه سال جاری دو هزار و 503 سرباز از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران ابراز کرد: دو هزار و 503 سرباز وظیفه با هدف حضور در بازار کار طی 9 ماه سال جاری در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برگزارشده در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان شرکت کردند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال‌پذیری و تسهیل ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: در این مدت آموزش‌های مهارتی در 80 حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان همدان ارائه شده است.
وی ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در 78 کارگاه ایجاد شده در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها براساس تفاهم‌نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش ارائه شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

شناسه خبر 64800