شناسه خبر:64309
1401/10/7 08:44:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: تکمیل پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» به روزهای پایانی رسیده و به زودی ارسال می‌شود و پس از آن مقدمات حضور ارزیابان فراهم خواهد شد.

محسن معصوم‌علیزاده درخصوص وضعیت پرونده ثبت جهانی هگمتانه اظهار کرد: اکنون در حال تکمیل مستندات پرونده برای ارسال به یونسکو است که تقریبا تمام شده است و به زودی تکمیل می‌شود.
وی ادامه داد: بعد از مرحله ارسال پرونده به دنبال فرایندهای اجرایی کار خواهیم رفت و جلسات آن با شهرداری نیز برگزار می‌شود تا بتوان با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط کار را پیش برد و مهیای حضور ارزیابان یونسکو شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به اینکه تیرماه ارزیابان یونسکو در همدان حضور خواهند یافت تصریح کرد: اقداماتی که باید برای آماده‌سازی شهر صورت گیرد، برنامه‌ریزی شده و اینکه چه نقاطی نیاز به مرمت و بازسازی و جداره‌سازی دارد، مشخص است که پس از تکمیل پرونده با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اعتبار این مسئله پیش‌بینی شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد یادآور شد: بخشی از کار را شهرداری و شورای شهر بر عهده دارند که با همکاری آن‌ها پیش خواهد رفت.
معصوم‌علیزاده درخصوص زمان ارسال پرونده به یونسکو با بیان اینکه در دی ماه سال جاری پرونده تکمیل و ارسال خواهد شد گفت: زمان مشخصی فعلا تعیین نشده است اما به زودی و طی روزهای آینده این اتفاق می‌افتد و استاندار نیز خبر آنها را به اطلاع خواهد رساند.

شناسه خبر 64309