شناسه خبر:63927
1401/9/28 09:01:58

سپهرغرب، گروه خبر: در مراسمی از 16 پژوهشگر و فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان که تولیدات یک‌ساله خود را ارائه کردند، قدردانی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این مراسم که با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان، معاون اقتصادی استاندار همدان و جمعی از مدیران استانی و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای علمی کشور، گفت: دشمن رشد علمی و مرجعیت علمی ایران را برنمی‌تابد.
ابوالفضل یدالهی‌اصلان افزود: امروز در دنیا در علومی همچون انرژی هسته‌ای، علوم موشکی، نانو و سلول‌های بنیادی به علم دانشمندان ایرانی صحه می‌گذارند و این عامل اصلی دشمنی کشورهای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران است.
دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور است، شاخص ارزشمندی که منجر به دانایی و توانایی جامعه، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و درنهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه شده تا زمینه‌ساز آینده‌ای درخشان برای آن کشور باشد.
یدالهی تصریح کرد: بی‌شک دستاوردهای بی‌شمار دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان در حوزه پژوهش، تحقیقات و فناوری مرهون همت والای اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان، پژوهشگران و کارکنان علاقه‌مند به این حوزه تحقیقاتی است و هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای معرفی دستاوردهای این عزیزان و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در عرصه پژوهش و فناوری است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: امید است که با تلاش و همت تلاشگران این عرصه، براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در چرخش تحول‌آفرین از عرضه محوری مقاله‌گرا و غیر هدفمند در پژوهش و تولید دانش و فناوری به تقاضامحوری و پاسخگویی اثربخش به نیازهای علمی- تربیتی محلی و ملی متأثر از چالش‌های آمایش‌محور و تحولات سریع اجتماعی فناورانه، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در توسعه علمی پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و درخشش میهن عزیزمان در فتح قله‌های علمی جهان باشیم.
در ادامه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: با نگاه به ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش، مأموریت حوزه معاونت پژوهشی می‌تواند ضمن پایبندی به دستورالعمل‌ها، در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچمدار در این بخش باشد.
مسعود معینی افزود: هفته پژوهش و فناوری که امسال با شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین برگزار می‌شود را به همه فعالان عرصه پژوهش و فناوری، به‌ویژه همکاران گرامی خود که دست در دست هم در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان که در مسیر انجام و حمایت از پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای به‌منظور تأمین نیازهای فناورانه کشور و خلق ارزش استراتژیک و ثروت در جامعه، تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.
وی اذعان کرد: درحال حاضر اولویت مجموعه دانشگاه آزاد همدان انجام پژوهش‌های کاربردی است تا در کنار تولید علم، چه در حوزه تحقیقاتی و چه اجرایی، با برقراری ارتباط با بخش‌های خصوصی و دولتی، پژوهش‌های کاربردی را عملیاتی کند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از عقد قرارداد 6 طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی به مبلغ 150 میلیون تومان طی پنج ماه اخیر در دانشگاه آزاد واحد همدان خبر داد.
وی به چاپ 232 مقاله علمی پژوهشی و ISI طی یک‌سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اشاره کرد و افزود: در مدت یک‌ساله اخیر 105 مقاله توسط اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه در همایش‌های بین‌المللی و داخلی ارائه شده است.
معینی با اشاره به اینکه در یک‌سال اخیر پنج کتاب توسط اعضای هیئت‌علمی در این مدت به رشته تحریر درآمده است، گفت: تأسیس 6 هسته پژوهشی، تأسیس دو گروه پژوهشی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای گرفتن استاندارد ISO 17025، اجرای طرح تعاون مابین واحد همدان و واحد تویسرکان درخصوص تجهیزات اپتیک و لیزر، عقد بیش از 6 قرارداد و تفاهم‌نامه با سازمان‌­ها و شرکت‌های مختلف و حضور 11 زیرساخت و هسته پژوهشی در رویداد ملی گام دوم دانشگاه (عصر جدید) از مهم‌ترین فعالیت‌های شاخص مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی واحد همدان است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: هم‌اکنون 12 هسته فناور و هفت شرکت در مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی همدان مشغول فعالیت هستند که محصولات آن‌ها به بازار راه پیدا کرده است.

شناسه خبر 63927