شناسه خبر:63883
1401/9/27 11:03:07

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: پویش یلدای مهربانی در راستای حمایت از مددجویان نیازمند زیر پوشش بهزیستی استان برای تهیه سبد معیشتی یلدا راه‌اندازی شد.

«یاسر عزیزی‌سعید» روز شنبه اظهار کرد: پویش «یلدای مهربانی» با هدف مشارکت جمعی، استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران و جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی در راستای تأمین بخشی از نیازمندی‌های معیشتی خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی در استان‌ همدان اجرا می‌شود.
وی افزود: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 4165034541724011 یا شماره کارت 6367957069278393 به‌نام مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان اهدا کنند.
عزیزی‌سعید ادامه داد: مراکز دولتی بهزیستی و مؤسسات خیریه نیز آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی شامل انواع لوازم بازی کودکان، پوشاک و البسه گرم زمستانی و آجیل شب یلدا است.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: با فرا رسیدن «شب یلدا» این سنت دیرینه ایرانی، خانواده‌ها دور هم جمع شده و صله رحم که از سنت‌های مورد تأکید اسلام است را به‌جا می‌آورند که برای برقراری این سنت، بزرگان فامیل و اقوام نقش بسزایی دارند.
شب یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و در این جشن طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کره شمالی که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.
براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.
استان همدان حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 63883