شناسه خبر:63870
1401/9/27 10:45:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 592 کودک زیر پنج سال این استان امسال از حمایت‌های تغذیه‌ای این نهاد حمایتی بهره‌مند شدند.

«مجید مؤمنی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع اعتبار این اقدام خداپسندانه بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: همچنین امسال 213 مادر باردار و شیرده از حمایت‌های این نهاد با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد ریال بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه سوء تغذیه ازجمله مسائلی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری داشته و بی‌توجهی به آن عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح‌های حمایتی تحت عنوان کمک به رفع سوء تغذیه کودکان را در دستور کار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از پنج سال توسط این نهاد با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه هر کودک باید حداقل طی دو دوره 6 ماهه مورد حمایت طرح تغذیه‌ای کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بگیرد، افزود: رفع سوء تغذیه کودک با تأیید مراکز بهداشتی و درمانی پس از مهلت یک‌ساله مشخص می‌شود.
85 هزار نفر جمعیت در قالب 46 هزار خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند.

شناسه خبر 63870