شناسه خبر:63556
1401/9/19 09:30:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ از تولید سالیانه 9 هزار و 700 تُن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

حمزه خانجانی اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای 45 واحد گلخانه‌ای با اشتغال 275 نفر بوده که کشت عمده این گلخانه‌ها در زمینه گوجه‌ فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بخشی هم تولید گل شاخه‌بریده و میوه‌های استوایی است.
وی مساحت کل گلخانه‌های این شهرستان را 27.5 هکتار برشمرد و تصریح کرد: تعهد امسال این شهرستان برای احداث و توسعه گلخانه‌ها 13 هکتار درنظر گرفته شده است.
خانجانی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ ازنظر کمی گلخانه‌ها رتبه دوم و ازنظر کیفی رتبه اول گلخانه‌های سطح استان را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت مهم سازمان جهاد کشاورزی در بحث توسعه گلخانه‌ها قول مساعد می‌دهیم ظرف دو تا سه سال آینده سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان از 27.5 هکتار با افزایش دو برابری با تلاش و کار گروهی، به 40 تا 50 هکتار توسعه یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: از 45 واحد گلخانه فعال شهرستان دو واحد گلخانه درمجموع به مساحت 6 هزار متر به تولید و پرورش گل‌های شاخه‌بریده اختصاص دارد؛ ضمن اینکه یک واحد پرورش گل‌های شاخه‌بریده نیز به مساحت دو هکتار در دست احداث بوده که در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و در مرحله پلاستیک‌کشی و اجرای سیستم گرمایشی و سرمایشی است و تا پایان سال طرح فوق به بهره‌برداری می‌رسد.
خانجانی همچنین با اشاره به گلخانه پنج هزار متر مربعی تولید و پرورش میوه‌های استوایی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: آناناس، موز، لیمو لایم کوات، پشن فورت، انبه و رزبری ازجمله میوه‌های گرمسیری کشت‌شده در این گلخانه به‌شمار می‌رود.
وی ظرفیت تولید سالیانه میوه‌های استوایی و گرمسیری این گلخانه را 60 تُن برشمرد و گفت: البته این میزان ظرفیت تولید برای زمانی است که تمامی نهال‌های گلخانه به بار بنشینند.

شناسه خبر 63556