شناسه خبر:63425
1401/9/15 02:04:38

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از پیشرفت 80 درصدی مرکز مانیتورینگ و فرماندهی اربعین در مرز بین‌المللی مهران خبر داد.

سعید هژبری روز دوشنبه اظهار کرد: این مرکز با هدف پایش مستمر و دقیق نحوه تردد و خدمات رسانی به زائران در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع در حال احداث است.

وی افزود: تنها بخشی از نازک‌کاری سوئیت ها، نما و محوطه‌سازی آن باقی مانده و در صورت تأمین اعتبار به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

معاون استاندار ایلام همچنین با اشاره موضوع انسداد نوار مرزی مهران تأکید کرد: 8.5 کیلومتر از این طرح انجام گرفته و فاز نخست و دوم آن به طول هفت کیلومتر پایان یافته است.

هژبری یادآور شد: فاز سوم انسداد فیزیکی نوار مرزی مهران به پیمانکار واگذار شده و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به در دست احداث بودن پل روگذر کمربندی غربی مهران اضافه کرد: ستون‌ها و تیرهای سازه اصلی پل اجرا شده و آرماتورگذاری فنداسیون رمپ‌ها در حال انجام است.

معاون استاندار ایلام محوطه‌سازی و آسفالت پایانه برکت به مساحت هفت هزار مترمربع و احداث محل اسکان رانندگان به گستره دو هزار و 200 مترمربع را از دیگر خدمات اجراشده در مرز مهران عنوان کرد.

مرز بین‌المللی مهران در 85 کیلومتری ایلام اصلی‌ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات به کشور عراق است و امسال بیش از 60 درصد زائران اربعین از این نقطه مرزی به عراق عزیمت کردند.

 

شناسه خبر 63425