شناسه خبر:63314
1401/9/13 11:29:21
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه:

320 خانوار روستایی غرب کرمانشاه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه با اشاره به لزوم ارائه خدمات نوین ارتباطی در روستاها، گفت: بستر ارتباطی 320 خانوار روستایی در شهرستان‌های غربی استان با اینترنت پُرسرعت از طریق شبکه سیار اپراتورهای تلفن همراه، برقرار شد.

«سیدابوالفضل محمدی» در حاشیه بازدید میدانی از مشکلات ارتباطی شهرستان سرپل‌ذهاب کرمانشاه افزود: در بازه زمانی کمتر از یک سال، تعداد 9 روستای شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب به اینترنت پُرسرعت دسترسی پیدا کردند که از این تعداد سه روستای میرمنگان علیا، شیرین‌آب و گنجوره به‌تازگی به بستر مذکور متصل شده‌اند.
وی اضافه کرد: در جهت توسعه زیرساخت ارتباطی روستایی در یک سال اخیر 133 کیلومتر فیبر نوری به‌منظور ارتقای پهنای باند و سرعت اینترنت در روستاها احداث شده که از این میزان سه کیلومتر در شهرستان سرپل ذهاب، 70 کیلومتر در قصر شیرین و 60 کیلومتر در شهرستان گیلانغرب اجرا شده است.
   اتصال 295 خانوار از روستاهای شهرستان اسلام‌آباد غرب به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه همچنین در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان‌ اسلام‌آباد غرب گفت: احداث دو سایت ارتباطی ایرانسل و ارتقای یک سایت ارتباطی همراه اول، به‌منظور پوشش ارتباطی 6 روستا با مجموع 295 خانوار و جمعیت یک‌هزار و 126 نفر صورت گرفت.
محمدی افزود: با اجرای طرح توسعه شبکه تلفن همراه و نصب دو سایت مخابراتی توسط اپراتور ایرانسل با قابلیت آنتن‌دهی، روستاهای بوربور، تازه‌آباد طالقان، ولکه وند، سوران سفلی و علیا در شهرستان اسلام‌آباد غرب به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه ادامه داد: یک سایت ارتباطی توسط اپراتور همراه اول ارتقا داده شد که 361 نفر در روستای بره‌سیله از امکانات نسل سوم اینترنت بهره‌مند شدند.
محمدی بیان کرد: این سایت با قابلیت رسیدن به اینترنت پُرسرعت برای دسترسی اکثر روستاییان به زیرساخت‌های مناسب ارتباطی و استفاده از اینترنت و پوشش مطلوب تلفن همراه راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص زیست‌بوم فناوری استان، گفت: اقتصاد ایران هوشمند توسط استارت‌آپ‌ها ساخته می‌شود و ایجاد کار و اشتغال در جامعه می‌کند.
* 94 درصد روستاهای بالای 20 خانوار اسلام‌آباد غرب به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند
«اکبر حاصلی»، رئیس مخابرات اسلام‌آباد غرب نیز در حاشیه بازدید مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از مراکز مخابرات این شهرستان گفت: بیش از 94 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در این منطقه به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه نیز گفت: آموزش به جوانان و دانشجویان برای استفاده از کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری لازم و ضروری است.
محمدی با مطلوب ارزیابی کردن واحدهای فنی مرکز مخابرات اسلام‌آباد غرب، افزود: آموزش به جوانان و دانشجویان برای استفاده از کسب وکارهای مبتنی بر فناوری با توجه به بستری که برایشان ایجاد شده، لازم و ضروری است؛ زیرا با آموزش می‌توانیم سبک‌های سنتی را کنار بزنیم و از سبک‌های نوین در پیشبرد اهداف استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: آموزش می‌تواند با حمایت و برگزاری رویدادهای استارت‌آپی و معرفی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری انجام شود.
این مقام مسئول در ادامه از اداره پست شهرستان اسلام‌آباد غرب بازدید کرد و از نزدیک با کارکنان واحدهایی که به‌صورت مستقیم نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام می‌کنند گفت و گو کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید با توجه به خدماتی بودن پست، به‌عنوان سرلوحه‌ کار قرار گیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از مشکلات و کم‌وکاستی‌های مرکز پست اطلاع پیدا کرد و گفت: باید پیگیری وضعیت ساختمان قدیمی پست که در زمان زلزله دچار آسیب شده است، در دستور کار قرار گیرد.
   اتصال 141 خانوار از روستاهای دالاهو به شبکه ملی اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات نوین ارتباطی در روستاها، افزود: با اجرای این طرح، بستر ارتباطی 141 خانوار روستایی در شهرستان‌ دالاهو به شبکه ملی اطلاعات از طریق شبکه سیار برقرار شد.
محمدی ادامه داد: با پیگیری‌های مکرر اداره کل ICT کرمانشاه تعداد سه روستای شهرستان دالاهو از طریق ارتقای فناوری دو سایت همراه اول به خدمات اینترنت پُرسرعت دسترسی پیدا کردند.
وی اضافه کرد: در بازه زمانی کمتر از یک سال اخیر، تعداد 6 روستای شهرستان دالاهو به اینترنت پُرسرعت متصل شده‌اند که از این تعداد سه روستای بان سولاب حاتم، بریه خانی و صفرشاه به‌تازگی خدمات مذکور را دریافت کرده‌اند.
این مقام مسئول گفت: شهرستان دالاهو دارای 81 روستای بالای 20 خانوار است که همگی به خدمات تلفن روستایی و پوشش همراه دسترسی دارند؛ ضمن اینکه تعداد 58 روستا دارای پوشش اینترنت بوده و باقی روستاها در برنامه‌های پوششی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لحاظ شده است.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان، 34 شهر، 86 دهستان و دو هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 63314