شناسه خبر:63222
1401/9/10 09:13:03

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: دستورالعمل‌ها و بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری یا کم‌کاری برخی مسئولان به تدریج باعث بروز و تشدید نارضایتی در بین بازاریان می‌شود.

سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در همایش هیئت رئیسه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان ایلام، اظهار کرد: بازار نبض تپنده اقتصاد جامعه است که انباشت نارضایتی‌ها عاملی برای سوءاستفاده دشمنان و معاندان خواهد بود.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های فراروی بازار تدوین و ابلاغ قوانین و بخشنامه‌ها به‌صورت سراسری و یکسان برای تمام بازارهای کشور است در حالی که بازار استانی چون ایلام از نظر ساختار، بافت، میزان درآمد و عوامل دیگر با سایر استان‌ها متفاوت است و بنابراین بهتر است هر استان و شهرستان بخشنامه‌های خاص خود را داشته باشد.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام ادامه داد: مسئولان باید با تسهیل در پرداخت وام‌های مورد نظر بازاریان و حمایت مالی و معنوی از اصناف و اتحادیه‌ها از آن‌ها پشتیبانی کنند و بسیج اصناف نیز برای ایجاد همدلی و انسجام بین اصناف با اصناف و اصناف با مسئولان تلاش بیشتری کند.
شاکرمی با بیان اینکه بزرگان و معتمدان بازار سرمایه‌هایی مهم و وزنه‌هایی ارزشمند محسوب می‌شوند که با نفوذ کلام و جایگاه خود آرامش و تمأنینه را به بازار تزریق می‌کنند، تأکید کرد: سران و متنفذان بازار باید در آرام ساختن التهاب بازار نقشی پررنگ‌تر داشته باشند.
وی یادآور شد: بازاریان در همه اعصار و از دیرباز تاکنون جایگاهی تاثیرگذار در جامعه داشته اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز بازار و بازاریان از دستاوردها و پشتوانه‌های اصلی انقلاب محسوب می‌شوند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از اداره کل امور مالیاتی خواست مالیات‌های معوقه اصناف مربوط به امسال و چند سال اخیر را از بازاریان با درآمدهای پایین را اخذ نکند و بخشنامه‌های دریافت مالیات برای همه صنوف و مغازه داران باتوجه به میزان درآمد و گردش مالی آن‌ها یکسان نباشد.
شاکرمی به اصناف و بازاریان توصیه کرد به جای تصمیمات هیجانی ازجمله تعطیلی بازار، در قالب گفت‌وگو و برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان ارشد استان خواسته‌های خود را بیان کنند تا فرصت سوءاستفاده از معاندن گرفته شود.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام پیشنهاد کرد: هیئت رییسه اتاق اصناف استان، روسای اتحادیه‌ها و جمعی از بزرگان و متنفذان بازار طی دیدارها و نشست‌های جداگانه ای با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خواسته‌ها و مشکلات صنف خود را بیان کنند.

شناسه خبر 63222