شناسه خبر:63215
1401/9/10 09:04:03

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود سامانه ضعیف بارشی به همدان در برخی از ساعات بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف این استان را فرا می‌گیرد.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز چهارشنبه افزود: این سامانه بارشی صبح پنجشنبه با بارش پراکنده باران فعالیت خود را ادامه می‌دهد و به‌تدریج از بعد ظهر شاهد کاهش ابرناکی در سطح استان هستیم.
وی ادامه داد: براساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده نیمه‌ابری تا تمام‌ابری، همراه با بارش پراکنده باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تأکید کرد با توجه به بارش باران، ریزش برف و وقوع رعد و برق، کوهنوردان در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
باقری‌شکیب اظهار کرد: از روز جمعه دمای کمینه به‌تدریج در برخی از نقاط استان همدان به زیر صفر می‌رسد و جوی پایدار بر استان حاکم می‌شود.
وی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان در 24 ساعت گذشته به‌ترتیب 14 درجه سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و در 24 ساعت آینده بین 12 و یک درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 63215