شناسه خبر:61942
1401/8/9 09:30:18

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار استان مرکزی با بیان اینکه ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر استان تشکیل شد گفت: هدف این ستاد استفاده حداکثری از ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک نظیر انرژی‌های خورشیدی است.

فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای برنامه ریری و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز قطعی دستگاه‌های اجرایی تامین پایدار انرژی و آب شرب است چرا که در واقع با امنیت ملی نیز گره خورده و باید برای تامین آن برنامه ریزی‌های مناسبی صورت بگیرد.
وی افزود: عدم بهره‌برداری صحیح از انرژی‌های برق و آب باعث به وجود آمدن اخلال در نظام زیست محیطی و اتلاف آن می‌شود.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: یکی از مواردی که باعث اختلال در تحقق اهداف برنامه‌های صرفه‌جویی انرژی شده، ناکارآمدی نظام اقتصاد آب و برق است؛ متاسفانه در کشور انرژی بیش از حد اتلاف می‌شود.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه اتلاف انرژی در بخش تولید بیش از بخش مصرف است اضافه کرد: تحقق اجزای مختلف برنامه‌های مصرف انرژی در کشور با عقب ماندگی مواجه است و منطبق با برنامه‌ها نیست؛ درخواست داریم تا برنامه ریزی‌های لازم در حوزه انرژی در برنامه هفتم با دقت و قدرت صورت بگیرد.
وی ادامه داد: مدیران استانی نیازهایی که در برنامه هفتم ضروری است احصا کنند و منتظر ابلاغ از طریق وزارتخانه نباشند، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و تا کمبود‌ها نیز رفع شود.
استاندار مرکزی یادآور شد: خوشبختانه با تدبیرهای لازم در تابستان گذشته تنشی وجود نداشت و مردم در آرامش تابستان خود را سپری کردند.
مخلص‌الائمه با بیان اینکه ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر استان تشکیل شد خاطرنشان کرد: هدف این ستاد استفاده حداکثری از ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک نظیر انرژی‌های خورشیدی است.
وی افزود: این ستاد که 9 دستگاه عضو دارد با هماهنگی‌های بین دستگاهی و جلب مشارکت بخش‌های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی ذیل تفاهم نامه با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد.

شناسه خبر 61942