شناسه خبر:61713
1401/8/3 01:35:20

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات اسدآباد گفت: نقش فعال مردم اسدآباد در کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات قابل تقدیر است.

حاج‌سلطان هادی از کمک 79 میلیون تومانی مردم شهرستان اسدآباد در سال جاری خبر داد.

وی درخصوص ضرورت بازسازی عتبات عالیات گفت: در طول یک قرن گذشته حرم مطهر امامان شیعه نه‌تنها مطابق با زمان توسعه نیافتند، بلکه بر اثر سیاست‌های سوء درحال تخریب بودند. با سقوط رژیم بعثی و امکان حضور عاشقان و مشتاقان زیارت اهل بیت علیهم‌السلام به همت جمعی از دوست‌داران آنان، متخصصین، معتمدین و خیرین با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری، ستاد بازسازی عتبات عالیات و پشتیبانی عراق در سال 1382 تشکیل شد تا به بازسازی این مهم بپردازند.

هادی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جهت جذب کمک‌های مردمی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی مهم‌ترین راهکار در راستای جذب کمک‌های مردمی و نیروی کار ماهر برای پیشرفت فرآیند امور اجرایی بازسازی عتبات عالیات است.

هادی شماره حساب 330 صندوق مهدیه اسدآباد را تنها شماره حساب کمک به عتبات عالیات در شهرستان اعلام کرد و گفت: مردم اسدآباد می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را به این حساب واریز کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مؤسسه خیریه دارالایتام و المساکین صاحب‌الزمان (عج) اسدآباد اشاره کرد و افزود: این مؤسسه کار خود را از سال 83 با همکاری 80 خیر آغاز کرد و پس از گذشت 18 سال شمار خیرین آن به بیش از 400 نفر رسیده است.

هادی گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف این مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه، سرپرستی و حمایت مالی و معنوی از نیازمندان و بی‌سرپرستان شهرستان است که به حول و قوه الهی و با همکاری و همیاری مردم شریف شهرستان به‌ویژه اعضای محترم مؤسسه توانسته تعدای زیادی از نیازمندان و بی‌سرپرستان را زیر پوشش خود قرار دهد.

وی اهم فعالیت‌های این مؤسسه را به شرح زیر بیان کرد: تهیه و توزیع ارزاقی مثل گوشت، برنج، روغن، قند، چای و سایر اقلام ضروری در طول سال که به‌صورت ماهانه بین خانواده‌های زیر پوشش توزیع می‌شود و تهیه و توزیع البسه و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان و مستمندان در دو نوبت بازگشایی مدارس و عید نوروز که در هر نوبت یک‌هزار و 300 نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش از حمایت‌های این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

هادی شرایط قبول سرپرستی از ایتام را به شرح زیر بیان کرد: انتخاب ایتام از روی پرونده و مشخصات آنان، تعهد حمایت مالی حامی‌ها از ایتام به‌صورت کتبی حداقل به مدت یک سال، واریز مبلغ مورد حمایت خود به میزان حداقل 150 هزار تومان هر ماه به حساب خود ایتام.

وی همچنین از دیدار حامیان با ایتام زیر نظر مؤسسه به‌منظور حمایت معنوی از آنان خبر داد.

رئیس مؤسسه خیریه دارالایتام صاحب‌الزمان (عج) ادامه داد: تاکنون 150 نفراز ایتام نیارمند شهرستان دارای حداقل یک حامی هستند که ایتام را ازنظر مالی و معنوی مورد حمایت کامل خود قرار می‌دهند و هرماه به‌صورت مستقیم مبلغی بین 150 تا 300 هزار تومان به حساب ایتام واریز می‌کنند.

وی ابراز کرد: مبلغی از کمک‌ها توسط این مؤسسه از خیرین سایر شهرستان‌ها خصوصاً تهران جمع‌آوری شده و بین ایتام و نیارمندان شهرستان اسدآباد توزیع می‌شود.

توزیع 600 بسته غذایی، توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان، پرداخت کمک هزینه دارویی با مساعدت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، کمک به نیازمندان از محل جمع‌آوری فطریه و توزیع 250 بسته حمایتی بین خانواده‌های کم‌برخوردار، بخشی از فعالیت‌های مؤسسه خیریه صاحب‌الزمان (عج) در 6 ماهه نخست سال جاری بود که هادی به آن‌ها اشاره کرد.

رئیس مؤسسه خیریه دارالایتام صاحب‌الزمان (عج) گفت: خیرین و همشهریان محترم می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب 210 صندوق مهدیه شهرستان و شماره حساب 0107478661003 بانک ملی و شماره حساب 6063737004896377 نزد بانک مهر ایران وایز کرده و یا درصورت داشتن سؤال، با شماره 08133113575 تماس حاصل کنند.

شناسه خبر 61713