شناسه خبر:61706
1401/8/3 01:22:05

سپهرغرب، گروه خبر: مجموعه اشعار فردین‌صادق ایوبی هنرمند نام‌آشنای کردستانی با عنوان «تابلوهایم اسب سوار ندارد» به همت حوزه هنری کردستان منتشر شد.

رئیس حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه فعالیت محوری حوزه هنری استان کردستان که حمایت از تولید آثار در بخش‌های مختلف هنری است، مجموعه اشعار فردین صادق ایوبی به همت حوزه هنری این استان چاپ و عرضه شده است.

امین مرادی افزود: کتاب شعر در تابلوهایم اسب سوار ندارد مجموعه اشعار فردین صادق ایوبی است که در کتابی 187 صفحه‌ای و به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کردستان چاپ و عرضه شده است.

وی اعلام کرد: در این مجموعه که توسط نشر پرهیب منتشر شده است، کار صفحه‌آرایی اثر توسط آری عبدی انجام شده و طراحی جلد هم اثر هنرمند کاوه خدا کرمی است.

وی ادامه داد: در این اثر هنری در مجموع بیش از 150 قطعه شعر به سبک شعر نو یا نیمایی به زبان فارسی جمع‌آوری شده و از ابتدای هفته جاری در کتاب‌فروشی‌های معتبر استان کردستان با قیمت 800 هزار ریال عرضه شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به سیاست تولید محوری در حوزه هنری استان کردستان، افزود: در همین راستا تلاش می‌شود، در بخش‌های مختلف هنری زمینه برای چاپ و تولید آثار فاخر هنری فراهم شود و این اثر نیز در همین راستا مورد حمایت قرار گرفته و به چاپ رسیده است.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حوزه هنری استان کردستان چندین اثر فاخر را تولید و عرضه کرده است، گفت: انتشار آلبوم موسیقی، چاپ کتاب، تولید فیلم کوتاه و... ازجمله فعالیت‌ها و اقدامات شاخص حوزه هنری در راستای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان به‌شمار می‌رود.

وی برگزاری رویدادهای شاخص و محوری استانی و ملی در بخش‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: به دلیل همراهی و اعتماد هنرمندان، حوزه هنری استان در طول سال فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار قرار می‌دهد و این فعالیت‌ها در میان استقبال خوب مردمی هم برگزار می‌شوند.

فردین صادق ایوبی نقاش، شاعر، نویسنده و هنرمند معروف ایرانی که در سال 1331 خورشیدی، در شهر سنندج متولد شد، پس از پایان دوران متوسطه، وارد دانشسرای هنر شد و پس از فارغ‌التحصیلی، به‌طور حرفه‌ای به نقاشی روی آورد و در سایه‌ جدیت، پشتکار و تمرین مداوم، به جمع بزرگان نقاشی ایران پیوست.

برگزاری بیش از 40 نمایشگاه انفرادی و جمعی در عرصه‌های داخلی و خارجی، نقاش برگزیده‌ فستیوال بین‌المللی نقاشان جهان (1997 میلادی، دهلی نو، هندوستان)، نقاش برگزیده‌ سومین نمایشگاه دوسالانه‌ نقاشان ایران از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های وی به‌شمار می‌رود.

صادق‌ایوبی همچنین نویسنده‌ بیش از 50 مقاله‌ فرهنگی است که در نشریات کشوری و محلی به‌ چاپ رسیده‌اند.

این استاد برجسته کردستانی در سال 1400 موفق به اخذ مدرک درجه یک هنری (دکترا) شده است.

شناسه خبر 61706