شناسه خبر:61456
1401/7/27 08:38:53

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بالاترین درصد باسوادی مربوط به شهرستان ایلام و شهرستان ایوان است گفت: سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است.

بهروز حیدری گفت: سطح سواد استان ایلام نزدیک به میانگین کشوری است.
وی ضمن اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به محض تشکیل نظام اسلامی همه را مکلف به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی کردند افزود: اکنون نرخ باسوادی گروه هدف استان ایلام بر مبنای ابلاغ سرشماری سال 95، 94/54 درصد است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: بالاترین درصد باسوادی مربوط به شهرستان ایلام و شهرستان ایوان است که به ترتیب 96/87 و 94/88 درصد است.
حیدری در ادامه بیان کرد: پایین‌ترین سطح سواد در شهرستان سیروان و دهلران که به ترتیب 90/1 و 90/32 هستند.
وی تصریح کرد: سه هزار و 70 نفر تحت پوشش دوره سوادآموزی هستند که در سه دوره سوادآموزی طرح انتقال و تحکیم (اول ابتدایی تا سوم ابتدایی) هزار نفر (چهارم و پنجم و ششم ابتدایی)، هزار نفر (دوره تحکیم سواد)، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، شناسایی شده‌اند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای کمبود آموزش‌دهنده وجود ندارد اظهار کرد: با ایجاد واسطه با مؤسسات علمی آزاد تعدادی آموزش‌دهنده در سنوات گذشته با ثبت‌نام در سامانه سوادآموزی تحت عنوان فعال قرار گرفته‌اند و در راستای این مسئولیت فعالیت فعالی در سطح استان دارند.
حیدری ضمن اشاره به وظایف خطیر این نهاد اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نهضت سوادآموزی استان ایلام شامل گفتمان‌سازی و جهاد تبین، توسعه و یادگیری براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شتاب بخشی و سرانجام بخشی مسئله بی‌سوادی با تأکید بر مناطق حاشیه‌نشین، تکمیل پالایش اطلاعات بی‌سوادی با مشارکت نهادی‌های حمایتی، استفاده از فضای مازاد و نوبت مخالف مدارس است.
وی در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این سازمان می‌توان به تفاهم همکاری با نهادی‌های اجرایی حمایتی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های خبری و تصویری در زمینه ترویج طرح سوادآموزی و همچنین به نظارت مستمر و هدفمند از واحد‌های سوادآموزی استان و شهرستان‌ها اشاره کرد.
وی در پایان مصاحبه ضمن اشاره به انتظارت این نهاد خدوم گفت: انتظار می‌رود از شورای پشتیبانی استان و شهرستان که براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شورای پشتیبانی سوادآموزی را به‌عنوان شورای قرار گیرند تا این نهاد با توجه به وظیفه خطیر خود در سطح جامعه برنامه‌های خود را به نحوه احسن مانند سال‌های اخیر اجرا کند.

شناسه خبر 61456