شناسه خبر:61313
1401/7/23 23:51:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان کرمانشاه از افتتاح قطعه پایانی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه در پاییز امسال خبر داد.

الیاس سلیمانی از محور سه راهی قزانچی-کامیاران به عنوان یکی از حادثه خیزترین محورهای استان کرمانشاه در گذشته یاد کرد و افزود: از 10 سال پیش تبدیل این محور به یک محور بزرگراهی به طول 42 کیلومتر در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: طی سال‌های گذشته حدود 27 کیلومتر از این مسیر به بزرگراه تبدیل شد و 15 کیلومتر باقی مانده آن نیز طی یک سال گذشته و با تزریق اعتبارات با سرعت بیشتری اجرایی شد.

سلیمانی گفت: از این مسیر 15 کیلومتری شش کیلومتر آن را نوروز امسال تحویل داده و 9 کیلومتر دیگر را هم به زودی و در پاییز امسال آماده بهره برداری می‌کنیم.

این مسئول گفت: با تکمیل این مسیر عملا قطعه پایانی بزرگراه "میاندوآب-کرمانشاه" تکمیل می‌شود که افتتاح آن نقش مهمی در کاهش تصادفات این محور خواهد داشت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: همچنین با تکمیل این قطعه، یکی از بخش‌های اصلی کریدور شمال غرب به جنوب غرب کشور که از مرز بازرگان شروع شده و با عبور از کردستان، کرمانشاه و لرستان به استان خوزستان و بندر امام(ره) می‌رسد هم در استان کرمانشاه تکمیل می‌شود.

وی افزود: تنها یک مسیر 20 کیلومتری در محور هرسین به نورآباد باقی مانده که اگر تکمیل شده و بزرگراهی شود، تمام قطعات این کریدور مهم کشور در استان کرمانشاه تکمیل می‌شود.

شناسه خبر 61313