شناسه خبر:61311
1401/7/23 23:49:20
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

اختصاص 18000 میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، گفت: 18 هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه عمرانی کرمانشاه در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه اختصاص یافت.

منوچهر فخری در این‌باره اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند در استان کرمانشاه بسیار تأثیرگذار باشد حوزه معاونت عمرانی استانداری است که زیر مجموعه‌های فراوانی دارد.

وی افزود: اگر طی 2 سال آینده فقط از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور که توسط هیئت دولت مصوب شده و درحال تخصیص است به خوبی استفاده شود استان کرمانشاه به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به مصوب شدن 33 هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان، تصریح کرد: از مجوع اعتبار تخصیص یافته 18 هزار میلیارد آن مربوط به حوزه عمرانی است که اگر به درستی از آن استفاده شود زمینه ساز توسعه استان می‌شود.

فخری با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در حوزه معاونت عمرانی در سه حوزه تعریف می‌شوند، گفت: راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و پروژه‌های وزارت نیرو مهم‌ترین پروژه‌ها را دارا هستند و راه آهن و فرودگاه کرمانشاه نیز به صورت ویژه پیگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه وزارت نیرو چند سد وجود دارد که نیمه تمام است و اعتباراتی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده و پروژه‌های سامانه گرمسیری و سردسیری نیز در حال پیگیری و انجام است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای استان، خاطر نشان کرد: محور کرمانشاه به کامیاران یکی از محورهایی بود که تصادفات زیادی در آن به وقوع می‌پیوست اما در هفته جاری افتتاح می‌شود و توسعه و بهسازی محورهای کرمانشاه به پاوه و نوسود، کرمانشاه به قصرشیرین، اسلام آبادغرب به حمیل و ایلام نیز در دستور کار قرار دارد.

فخری تاکید کرد کرد: اگر اعتبارات را به خوبی مدیریت کنیم کرمانشاه با توجه به تأکیدات استاندار کرمانشاه به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود که تحولی را در زیرساخت‌ها به دنبال خواهد داشت و مردم طعم شیرین سفر رئیس جمهور را احساس خواهند کرد.

شناسه خبر 61311