شناسه خبر:61092
1401/7/19 09:23:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: نیمه نخست سال جاری 92 جواز تاسیس صنعتی در این استان با پیش بینی اشتغال یک هزار و 431 فرصت شغلی جدید صادر شده است.

رضا محمدرحیمی روز دوشنبه بیان کرد: این بازه زمانی (نیمه نخست سال) 20 پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان ایلام صادر شده که بر اساس برآورد سرمایه اجرای این پروانه‌های صنعتی در استان، بیش از یک هزار و 398 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری در جوازهای تأسیس صادره استان ایلام بیش از 20 هزار میلیارد ریال است، افزود: میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های صادره استان را در این مدت 188 فرصت بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به اقدامات انجام‌شده این سازمان در سال گذشته تأکید کرد: سال گذشته 29 واحد تولیدی سال به چرخه تولید بازگشت و امسال هم در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود تعداد 30 واحد دیگر را به مدار تولید بازگردانیم.
محمدرحیمی با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی در استان بیان کرد: 479 واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری 28 هزار میلیارد تومان و نزدیک به 10 هزار نفر اشتغال‌زایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود 70 درصد یعنی 339 واحد فعال و نیمه‌فعال وجود داشته که 30 درصد آن‌ها یعنی 140 مورد واحد راکد محسوب می‌شوند.
وی تأکید کرد: در خصوص جواز تأسیس صنعتی و طرح‌های در دست اقدام 525 فقره جواز تأسیس فعال با سرمایه‌گذاری مورد نیاز 42 هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از 15 هزار نفر وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه 95 طرح صنعتی در استان دارای پیشرفت در دست اجراست، گفت: تعدادی از پروژه‌های سنگین و طرح‌های نیمه‌تمام و جوازهای آماده سرمایه‌گذاری نقطه امیدبخش برای تولید محسوب شده و در صورت راه‌اندازی در زمان مقرر در ایجاد توسعه صنعتی به‌شدت تأثیرگذار خواهد بود که از جمله این طرح‌ها می‌توان به فیلتر تصفیه آب، طرح آن‌جی‌ال و پتروشیمی دهلران پتروشیمی هلیلان و فولاد ایوان اشاره کرد.

شناسه خبر 61092