شناسه خبر:60876
1401/7/14 08:25:26
مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان خبر داد:

برگذاری 945 برنامه در 44 کتابخانه به مناسبت هفته کودک

سپهرغرب، گروه خبر - شهره کرمی: مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان تعداد برنامه‌هایی که در هفته کودک برگزار خواهد شد را 942 برنامه اعلام کرد و گفت: این مجموعه برنامه‌ها در 44 کتابخانه ثابت، سیار و پستی در سطح استان همدان در راستای ارتقای کودکان در جنبه‌های مختلف، برگزار خواهد شد.

بهناز ضرابی‌زاده روز سه شنبه 12 مهر در جلسه همگرایی و همکاری دستگاه‌های دولتی به تبیین برنامه‌های هفته کودک پرداخت و گفت: 16 تا 22 مهر ماه به‌عنوان هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است که در این هفته کانون پرورش فکری و نهاد‌های مرتبط در سطح استان همدان برنامه‌های مختلفی برگزار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه امسال هفته کودک با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی نامگذاری شده است،افزود: کودکان ارزشمندترین سرمایه هر خانواده و جامعه هستند و لازم است در کودکی، نیاز‌های آن‌ها رسیدگی و برنامه‌ریزی شوند.
این مقام مسئول بر لزوم شناسایی نیازهای کودکان تأکید کرد و گفت: این شناسایی موجب سوق کودکان به سمت استعدادهای آن‌ها خواهد بود تا افراد سالم، مفیدی و تأثیرگذار در آینده باشند.
ضرابی‌زاده هدف کلی این هفته را اهمیت دوران کودکی برشمرد و اذعان کرد: بزرگ‌سالان باید این توجه را داشته باشند که نیازهای کودکان را با توجه به شرایط امروز فراهم سازند.
وی با اشاره به اینکه متولیان کودک در استان آموزش‌های لازم را برای مربیانی که با کودکان ارتباط دارند را داشته باشند، افزود: نیاز است جامعه معطوف به نیاز‌های کودکان و به خصوص کودکان با نیاز‌های ویژه باشد و از این گروه کودکان قافل نشود.
وی در ادامه به فعالیت دو کتابخانه مخصوص کودکان با نیاز‌های ویژه اشاره کرد و گفت: کتابخانه شماره سه در شهرک مدرس همدان و کتابخانه شماره دو در ملایر برای این گروه کودکان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان با تأکید بر اینکه تلاش می‌شود تا این کودکان بیشتر در اجتماع و در کنار سایر کودکان قرار گیرند، تصریح کرد: برنامه‌های شاد و متنوعی از سوی کانون پرورش فکری برای کودکان با نیازهای ویژه برگزار شده است که یکی از این برنامه‌ها آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه مدرس بود.
ضرابی‌زاده به برگزاری مراسم رسمی در آغاز و پایان هفته کودک اشاره کرد و اظهار کرد: عضویت در کانون پرورش فکری در تاریخ 16 مهرماه به‌صورت رایگان خواهد بود.
وی دیگر برنامه‌های هفته کودک را برگزاری کارگاه‌های جذاب فرهنگی، هنری و ادبی برشمرد و افزود: اجرای برنامه‌ها با توجه به ظرفیت مراکز سیار شهری و روستایی و در قالب کتابخانه‌های سیار استان، اعزام کاروان‌های پیک امید به مناطق محروم شهر ازجمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.
وی به دیگر برنامه‌های اجرایی هفته کودک پرداخت و گفت: کلیه مدارس استان می‌توانند بازدید رایگان از کانون‌های پرورش فکری نزدیک محل مدرسه خود را داشته باشند. همچنین برنامه‌هایی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سلامت روان و معرفی اورژانس اجتماعی 123 به مخاطبان، کاشت نهال در44 کتابخانه ثابت، سیار و پستی کانون، تهیه برنامه‌های تصویری برای کودکان بستری در بیمارستان‌ها و مراکز حمایتی، دیدار و هم‌اندیشی کودکان با اعضای پیشین موفق کانون پرورش فکری، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت و حرم، برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری استان در هفته کودک می‌باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان در توضیح سایر برنامه‌های هفته کودک در استان افزود: برگزاری برنامه نقاشی هزار متری در 6 مدرسه شهر همدان با حضور عروسک‌های کانون پرورش فکری، برگزاری غرفه عرضه محصولات فرهنگی کانون به مدت یک هفته در محل پیاده‌راه باباطاهر در کنارمحل کانون پرورش فکری استان همدان، اجرای کار گاه‌های فرهنگی هنری رایگان و مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برای راه‌یابی به مرحله کشوری در طول این یک هفته از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته کودک می‌باشد.
ضرابی‌زاده با بیان اینکه سعی شده برنامه‌های هفته کودک تنها معطوف به اجرای برنامه در استان همدان نباشد به تشریح برنامه‌ها در سایر شهرستان‌ها پرداخت و اظهار کرد: برنامه هم قصه هم بازی با اجرای بازی‌های محلی توسط مربیان کانون در مدارس شهرستان اسدآباد، اجرای بازی‌های رومیزی در شهرستان بهار و برگزاری پیک امید در پایگاه نوژه با اهدای کتابخانه به مجتمع فرهنگی شهدای سوباشی ازجمله برنامه‌های هفته کودک در دیگر مناطق و شهرستان‌های همدان باشد.
وی با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان با محیط زیست و گردشگری به برنامه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته شده اشاره کر د و اظهار کرد: اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه در کتابخانه شماره سه همدان و شماره دو ملایر، بازدید اعضای فراگیر کانون از اماکن تاریخی استان همدان و جشن کودکان که ویژه اعضای مجتمع شهید آیت‌الله مدنی در یک‌سالگی تأسیس این مرکز برای کودکان شهرک مدنی در 21 مهرماه ازجمله این برنامه‌ها می‌باشند.
وی به آخرین برنامه هفته کودک که جمعه 22 مهرماه برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: به همراه کودکان در نماز جمعه شرکت خواهیم کرد که علاوه بر برگزاری میز خدمت غرفه بازی و سرگرمی نیز خواهیم داشت.
این مسئول در پایان تعداد برنامه‌هایی که در هفته کودک برگزار خواهد شد را 945 برنامه اعلام کرد و گفت: این مجموعه برنامه‌ها در 44 کتابخانه ثابت، سیار و پستی در سراسر استان همدان برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 60876