شناسه خبر:60197
1401/6/27 09:07:18
مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان:

رفع تداخلات بیش از 60 درصد از اراضی کشاورزی استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان از انجام رفع تداخلات در 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی کشاورزی استان همدان، هوشنگ کرمی با تاکید بر ضرورت انجام رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: با توجه به اینکه 60 سال از قانون اصلاحات ارضی گذشته است، قوانین موازی منابع طبیعی، جهادکشاورزی و اوقاف مغایرت‌هایی را ایجاد کرده است که برای حل آن باید رفع تداخلات انجام شود.

مدیر امور اراضی کشاورزی استان همدان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما که طی دو الی سه سال اخیر اهمیت پیدا کرده و یکی از 5 برنامه اصلی وزیرمحترم برای ارزیابی امور استان‌ها است، صدور اسناد کاداستر برای اراضی کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه امور اراضی برای تخریب و قلع و قمع نیست افزود:این موضوع حاشیه‌ای است که به متن غلبه کرده، چرا که امور اراضی وظایفی بسیار گسترده‌تر و پراهمیت دارد که رفع تداخلات و کاداستر اراضی از جمله آن‌ها است.

کرمی بیان کرد: در ارتباط با ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری، کلیه دستگاه‌ها باید نسبت به پیگیری و صدور اسناد کاداستر اقدام کنند؛ این کار از سال 1394 آغاز شده است اما در این راستا طی دو سال اخیر با توجه به تفاهم‌نامه‌ها و پیگیری‌های انجام شده، به صورت جدی اقداماتی صورت گرفته است.

شناسه خبر 60197