شناسه خبر:59999
1401/6/21 10:09:23

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: نمایش خیابانی با کاروان کربلا تولید حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان اجرا می‌شود.

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایش خیابانی با کاروان کربلا تولید حوزه هنری استان و با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از 21 تا 26 شهریور ماه در مرز رسمی باشماق مریوان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش خیابانی با کاروان کربلا با طراحی و کارگردانی یونس صحرا رو مسئول دفتر تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری کردستان تهیه شده است.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در این نمایش خیابانی رضا کاوه مجد، مهدی صحرارو، امیر محمد کریمی و محمد مهدی رضایی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به داستان نمایش با کاروان کربلا، بیان کرد: پیرمردی نابینا در مسیر کربلا گم می‌شود و سه جوان کمک می‌کنند تا راه خود را پیدا کند و پیرمرد مدعی می‌شود که خوابی دیده است و آمده است تا خوابش تعبیر شود و به همین دلیل سه جوان که تعزیه اجرا می‌کنند نقشی بازی می‌کنند که خواب پیرمرد را تعبیر کنند در نهایت همه راهی کربلا می‌شوند.

این مسئول عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در دو نوبت صبح و عصر این نمایش در مریوان اجرای عمومی شود.

مرادی ضمن اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان همزمان با ایام اربعین، یادآور شد: با توجه به اینکه امسال برای نخستین‌بار مرز باشماق مریوان برای تردد زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده بود، حوزه هنری کردستان فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری را اجرا نمود.

وی ضمن اشاره به این برنامه‌ها، اظهار کرد: برگزاری سوگواره عکس قاب اربعین و همچنین برپایی نمایشگاه‌های آثار تجسمی از دیگر فعالیت‌های حوزه هنری در این ایام به شمار می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: همچنین دو نمایشگاه عکس تایپوگرافی و قاب شیدایی نیز در موکب اداره کل تبلیغات اسلامی در مریوان برپا شده و منتخب عکس‌های عاشورایی نیز در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا شده و این نمایشگاه‌ها تا 27 شهریور ماه همچنان برپا خواهد بود.

 

شناسه خبر 59999