شناسه خبر:59981
1401/6/21 09:37:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 54 مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

«وهب مختاران» روز یک‌شنبه اظهار کرد: این تعداد مجوز تأسیس آموزشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و شرایط ایجاد اشتغال مولد در جامعه صادر شده است.

وی با اشاره به نقش چشمگیر آموزشگاه‌های آزاد بر توسعه فراگیر مهارت، خاطرنشان کرد: مجوزهای صادرشده در رشته‌هایی مانند طلا و جواهرسازی، صنایع خودرو، خدمات آموزشی و الکترونیک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مطابق با طرح‌های کسب‌وکار بومی و محلی و با تنوعی از حرفه‌های آموزشی به‌خصوص حرفه فناوری‌های نوین از ضروریات امروز بازار اشتغال کشور است.

مختاران اظهار کرد: لازم است متقاضیان راه‌اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌سنجی و داشتن طرح کسب‌وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضای رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

 

شناسه خبر 59981