شناسه خبر:59957
1401/6/20 09:57:53

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: با توجه به آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور، شهرستان آمادگی لازم را برای اسکان و تغذیه زائران دارد.

ابراهیم رحیمی‌زنگنه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تمهیدات اندیشیده‌شده برای اسکان زائران اربعین، اظهار کرد: موکب‌های شهرستان با ظرفیت چند هزار نفر برای اسکان زائران آماده شده است.

وی با اشاره به آمادگی سپاه برای اسکان زائران، عنوان کرد: اردوگاه فرهنگی و تربیتی توحید در ورودی شهر کرمانشاه با ظرفیت دو هزار و 500 نفر، زائرسرای کربلا در میدان جمهوری با ظرفیت 500 نفر و سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری در بلوار شهید بهشتی و کانون بسیج بلوار ظفر با ظرفیت یک‌هزار نفر از سوی سپاه برای اسکان زائران آماده شده است.

رحیمی‌زنگنه گفت: هتل گلایول و پادگان سروران و 281 بیستون درمجموع با ظرفیت 300 نفر از طرف ارتش برای اسکان زائران آماده شده است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه افزود: 30 مدرسه با 300 کلاس درس در سه ناحیه شهر کرمانشاه برای اسکان آماده شده که باید توسط هلال‌احمر مجهز به موکت و پتو شود.

وی عنوان کرد: مقرر شده 15 هزار قرص نان از سوی سازمان غله، سه هزار کنسرو از سوی اصناف، 100 هزار بطری آب از طرف کارخانه زمزم و 300 هزار بطری نیز از تهران برای پذیرایی از زائران آماده شود.

رحیمی‌زنگنه از آغاز فعالیت آشپزخانه‌ها از فردا برای پذیرایی از زائران خبر داد و گفت: مقرر شده آشپزخانه سپاه سه هزار پرس، علوم پزشکی سه هزار پرس، ارتش دو هزار و 500 پرس، شهرداری 10 هزار پرس و آموزش‌وپرورش نیز یک‌هزار پرس غذا برای تغذیه زائران تأمین کنند.

وی با بیان اینکه تا زمان بازگشت زائران نانوایی‌های شهرهای ماهیدشت، بیستون و قلعه تا ساعت 24 فعالیت می‌کنند، افزود: راهنمایان زائران با کمک سپاه در میادین ورودی شهر حضور دارند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه بیان کرد: خودروهای شهرداری برای جابه‌جایی و انتقال آب، نان و تغذیه زائران آماده شده است.

شناسه خبر 59957