شناسه خبر:59538
1401/6/12 10:31:57
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خبر داد:

تحویل 17 پروژه در هفته دولت و مهرماه به دانش‌آموزان استان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در هفته دولت و در آستانه مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید 17 طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با زیربنای 21 هزار و 827 متر مربع و 180 کلاس و اتاق توسط اداره کل نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تحویل جامعه فرهنگی استان می‌شود.

حمید شیرازیانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و هفته دولت، ابراز کرد: 17 پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی شامل 180 کلاس درس و اتاق به‌مناسبت هفته دولت و مهرماه در فصل بازگشایی مدارس تحویل دانش‌آموزان استان می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: این پروژه‌ها بیشتر در نقاط روستایی استان بوده که غالباً در سال 98 شروع شده‌اند و امسال و در دولت سیزدهم به پایان رسیده‌اند.

وی ادامه داد: برای انجام این طرح‌ها درمجموع 90 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است تا عدالت آموزشی در نقاط مختلف بسط داده شود.

شیرازیانی پروژه‌های انجام‌شده را مربوط به شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ دانست و افزود: دانش‌آموزان روستاهای آورزمان، رضوانکده، ازندریان، سیمین، ینگی‌کند، کمری، انجیره، جهان‌آباد و بابان از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.

وی در ادامه و در بخش دوم صحبت‌های خود به مصوبات پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری پرداخت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در راستای سفر ریاست محترم جمهوری به استان همدان و درخصوص بررسی طرح‌های پیشنهادی در استان، مقرر شد وزارت آموزش‌وپرورش با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام توافقات برای توسعه و تجهیز مدارس اقدام کند.

شیرازیانی تصریح کرد: مبلغ 250 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مدارس تخریبی و نوسازی استان توسط سازمان برنامه بودجه کشور در سال‌های 1401 و 1402 اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ 18 میلیارد تومان برای تکمیل کانون‌های فرهنگی آموزشی استان به‌ترتیب مبلغ 10 میلیارد تومان توسط سازمان برنامه بودجه کشور و مبلغ هشت میلیارد تومان توسط استان تا خردادماه 1402 اختصاص می‌یابد، گفت: همچنین اختصاص مبلغ 9 میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه امیرالمؤمنین استان به‌ترتیب مبلغ پنج میلیارد تومان توسط سازمان برنامه بودجه کشور و مبلغ چهار میلیارد تومان توسط استان تا خردادماه 1402 انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اعلام خبر تأمین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان توسط سازمان نوسازی مدارس در سال 1401 با مبلغ 50 میلیون تومان، بیان کرد: در سفر رئیس‌جمهوری به استان مبلغ 47 میلیارد تومان برای تکمیل استخرهای سرپوشیده اسدآباد، نهاوند و ملایر توسط سازمان نوسازی مدارس تا خردادماه 1403 مصوب شد، همچنین اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان برای تکمیل و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس توسط سازمان برنامه بودجه کشور در سال 1401، از دیگر مصوبات سفر ریاست‌جمهوری بود.

شیرازیانی اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس مبلغ 450 میلیارد تومان در سه سال از محل فروش اموال و املاک استان تأمین و در پروژه‌های استان هزینه خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به تکمیل زمین چمن روباز دانش‌آموزان تویسرکان توسط سازمان برنامه بودجه کشور در سال 1401، گفت: این پروژه با 5/2 میلیارد اعتبار انجام خواهد شد.

وی اختصاص مبلغ هفت میلیارد تومان برای تکمیل سالن‌های ورزشی دانش‌‌آموزی انوج، استثنایی، یاسینیان توسط سازمان برنامه بودجه کشور تا خردادماه 1402 را گامی دیگر در راستای توجه به ورزش دانش‌آموزی در نقاط دور دانست. تکمیل فاز دوم دانشگاه فرهنگیان همدان نیز موضوعی بود که در جلسه سفر ریاست جمهوری طرح شد تا در آینده شاهد اختصاص بودجه برای این بخش باشیم.

شناسه خبر 59538