شناسه خبر:59173
1401/6/2 09:04:59

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت به استان 21 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرد.

فرزاد مخلص‌الائمه در سفر یک‌روزه خود به خنداب به‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی آن در جمع مردم اظهار کرد: 714 طرح هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد که 56 طرح آن با حضور نمادین مسئولان در هفته دولت افتتاح می‌شود و 91 طرح عمرانی و اقتصادی مربوط به خنداب است.

وی افزود: متأسفانه بیش از 80 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود داشته که یکی از اولویت‌های دولت در وهله نخست این است که پروژه‌ها را به اتمام برساند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان 21 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرد، ادامه داد: مرمت قنوات، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری، اجرای سامانه آبیاری تحت فشار و غیره، ازجمله طرح‌های عمرانی استان است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: از مجموع اعتباراتی که به بخش کشاورزی استان اختصاص پیدا کرده، 180 میلیارد تومان به اجرای سامانه آبیاری تحت فشار، 250 میلیارد مرمت قنوات، 50 میلیارد تومان به‌منظور ایجاد سد خاکی و 50 میلیارد نیز به ایجاد گلخانه تخصیص یافته‌ است.

وی اضافه کرد: یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های عمرانی در استان پُل سنجان اراک بود که بعد از هشت سال تنها 20 درصد رشد داشته، اما درحال حاضر و بعد از 9 ماه و با دو شیفت کاری، به پیشرفت 50 درصدی رسیده است؛ امیدواریم تا مهرماه این پروژه به سرانجام برسد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز 22 طرح عمرانی دهیاری‌های بخش مرکزی خنداب با اعتباری بالغ‌بر 183 میلیارد و 520 میلیون ریال و مدرسه سه‌کلاسه گوره‌زار خنداب به بهره‌برداری رسید.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، دیدار با خانواده شهید عبدالرضا غلامی، بازدید از بیمارستان مهر خنداب، افتتاح پروژه زیرساخت و آسفالت راه ارتباطی روستای سیردر، بهره‌برداری از پروژه ساختمان مجتمع اداری فرهنگی شهید سلیمانی روستای گازران و بازدید از پروژه تولید کیف و کفش و چمدان پارس روستای دهشیرخان از برنامه‌های سفر استاندار به خنداب بود.

شناسه خبر 59173