شناسه خبر:59083
1401/5/31 09:14:04

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان روانسر گفت: در حوزه بهداشت و درمان 100 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اصلی 64 تختخوابی شهرستان از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان تخصیص یافت.

«سعدی مصطفی‌زاده» در جلسه شورای اداری شهرستان روانسر افزود: احداث بیمارستان موقت و راه‌اندازی کلینیک درمانی توسط سپاه پاسداران با مشارکت سایر نهادها از دیگر پروژه‌های درحال انجام در حوزه بهداشت و درمان است.

وی در ادامه گفت: در حوزه راه به‌عنوان شریان اصلی توسعه اقدامات خوبی در زمینه روکش آسفالت و بهسازی محورهای اصلی و فرعی انجام گرفته و یا درحال انجام است و یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها تعریض محور روانسر به پاوه است که می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه راه‌های شهرستان باشد.

نماینده عالی دولت در روانسر ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده خوشبختانه در حوزه گازرسانی بسیاری از روستاهای شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و خوشه نهرابی با بیش از 50 روستا درحال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مصطفی‌زاده با بیان اینکه با مشارکت سپاه پاسداران پروژه آب‌رسانی چندین مجتمع آغاز شده و یا درحال پیمان‌سپاری است که با انجام این پروژه‌ها مشکلات بسیاری از روستاهای شهرستان برطرف خواهد شد، اضافه کرد: سامان‌دهی فاضلاب محلات حاشیه‌نشین و حفر چاه آب شرب شهر شاهو از دیگر اقداماتی بوده که در دست انجام است.

وی اظهار کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر روانسر بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر هیئت دولت به استان نیز 700 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافته تا سرعت بیشتری بگیرد.

فرماندار روانسر افزود: مهم‌ترین مؤلفه برای بهبود فضای کسب‌وکار توجه به زیرساخت‌های کشاورزی و شهرک‌های صنعتی است که بر همین اساس اعتبارات خوبی را برای این حوزه‌ها درنظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی است، گفت: در این برهه حساس مهم‌ترین رسالت مدیران جهاد تبیین مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

در پایان این نشست از خدمات «حسن بهرامی» معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری روانسر قدردانی و «کمال شهسواری» به‌عنوان معاون جدید فرمانداری روانسر معرفی شد.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 59083