شناسه خبر:58476
1401/5/12 08:49:57
از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان درنظر گرفته شد؛

46 میلیارد تومان برای تکمیل 5 مجتمع فرهنگی هنری کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 46 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور برای تکمیل پنج مجتمع فرهنگی هنری دانش، بیستون، هرسین، سنقر و سرپل ذهاب درنظر گرفته شده است، گفت: با تخصیص این اعتبار امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مجتمع‌های فرهنگی هنری هستیم.

«علی صفدری» روز سه‌شنبه دراین‌باره اظهار کرد: این پنج مجتمع فرهنگی هنری مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و با سفر رئیس‌جمهور از این مبلغ مصوب، 34 میلیارد تومان را سازمان برنامه بودجه و 12 میلیارد تومان را استان باید در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پنج مجتمع فرهنگی هنری مذکور اکنون بالای 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و فقط در مرحله خرید لوازم و تجهیزات هستند، افزود: مجتمع فرهنگی هنری دانش که در آستانه بهره‌برداری هم قرار دارد، چهار هزار و 286 متر مربع است و همچنین مجتمع فرهنگی هنری سرپل ذهاب هم چهار هزار متر مربع مساحت دارد و هرکدام از مجتمع‌های بیستون، سنقر و هرسین هم دو هزار متر مربع مساحت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: هر مجتمع فرهنگی هنری دارای سالن آمفی‌تئاتر، سالن جلسات، اتاق‌هایی برای انجمن‌های مختلف فرهنگی هنری، پلاتو، کافی‌شاپ، اتاق موسیقی، اتاق تئاتر، اتاق خوشنویسی و بخش‌های دیگری است که می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگ و هنر نقش بسزایی داشته باشد.

صفدری رسالت اصلی مجتمع‌های فرهنگی و هنری را ارتباط مفید و مؤثر با هنرمندان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: این مجتمع‌ها در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری نقش‌آفرین هستند و می‌توانند ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها را شکوفا کنند و از طرفی مردم هم می‌توانند در بخش‌های مختلف از این مجتمع‌های فرهنگی هنری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه درمجموع 36 مجتمع فرهنگی هنری دارد که 28 مجتمع هم‌اکنون فعال است، گفت: پنج مجتمع هم درصورت تأمین اعتبار از محل سفر رئیس‌جمهور، امسال به بهره‌برداری خواهند رسید و از طرفی اعتبار لازم برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری ثلاث باباجانی و نگارخانه را هم از محل دیگری تأمین می‌کنیم.

شناسه خبر 58476