شناسه خبر:58310
1401/5/8 09:48:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان به‌مناسبت فرا رسیدن 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: از 70 نفر بازنشستگان استان که در حوزه‌های آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های ورزشی و ایثار و فداکاری به‌عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.

روح‌اله افشار اظهار کرد: در تاریخ 1401/5/3 در محل سالن اجتماعات خانه معلمان همدان با حضور جمع کثیری از پیشکسوتان و مدیران ارشد استان همدان از 70 نفر بازنشستگان استان که در حوزه‌های آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، فعالیت‌های اجتماعی، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های ورزشی و ایثار و فداکاری به‌عنوان بازنشسته نمونه شناخته شده بودند، به‌مناسبت فرا رسیدن 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، تجلیل به‌عمل آمد.

این مقام مسئول افزود: تعداد کل بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی استان همدان تعداد 37 هزار و 500 نفر است که از این تعداد 68 درصد آقایان و 32 درصد بانوان هستند.

وی گفت: تعداد شاغلین دستگاه‌های اجرایی که مشترک صندوق بوده و کسورات بازنشستگی آنان به صندوق پرداخت می‌شود، حدود 22 هزار نفر است.

افشار بیان کرد: میانگین سن بازنشستگی 51 سال و میانگین سن فعلی بازنشستگان استان، 63 سال است.

وی از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: میانگین حقوق پرداختی در سال جاری حدود هفت میلیون و 900 هزار تومان بوده که نسبت به سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته در سال جاری تخصیص سهمیه وام ضروری از ستاد مرکزی به استان همدان بوده که در پنج‌ماهه اخیر سال‌ جاری به بیش از سه هزار و 300 نفر وام ضروری قرض‌الحسنه به مبلغ 12 میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماهه و بدون گرفتن وثیقه به حساب متقاضیان اعم از بازنشستگان و موظفین استان واریز شده است.

افشار گفت: 728 فقره وام ازدواج 250 میلیون ریالی به‌صورت قرض‌الحسنه و با اقساط 36 ماهه به فرزندان بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه سال جاری پرداخت شده است.

افشار در ادامه گفت: به‌منظور ارتقای خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد؛ خدمات بیمه تکمیلی به‌صورت جبران بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.

وی از افزایش 30 درصد سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و موظفین و از مراجعه تعداد 35 هزار و 226 بار از افراد تحت تکفل بازنشستگان به مراکز درمانی در سال‌جاری خبر داد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری خدمات مربوط به ثبت درخواست، صدور گواهی و ضمانت کسر از حقوق را به‌صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

افشار بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری به‌منظور رفاه حال بازنشستگان تفاهم‌نامه‌ای با هتل‌های ایران‌گردی و جهان‌گردی منعقد کرده که براساس آن بازنشستگان محترم می‌توانند از تخفیفات 50 درصد اقامت و سایر تخفیفات بهره‌مند شوند.

افشار در ادامه گفت: بیمه ملت طی تفاهم‌نامه‌ای با صندوق بازنشستگی کشوری با گام‌ برداشتن به سمت رفع نیازهای بیمه‌ای بازنشستگان و توسعه توان خرید آنان به‌ویژه در شرایط اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، خرید انواع بیمه‌نامه را برای این قشر از جامعه با تخفیف ویژه و به‌صورت اقساط 12 ماهه فراهم آورده است. طی این تفاهم‌نامه انواع‌‎ بیمه‌‌نامه‌های خودرو، آتش‌سوزی منازل مسکونی، آتش‌سوزی صنعتی و غیر صنعتی، بیمه عمر و حادثه انفرادی با پوشش بیماری کرونا و بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری (ویژه منتسبین) با تخفیف‌های ویژه علاوه‌بر تخفیف‌های موجود به مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و منتسبین آنان ارائه می‌شود.

افشار ارائه خدمات گردشگری با تخفیفات ویژه و ارائه خدمات امدادخودرو ایران به‌صورت اقساطی و با تخفیفات ویژه را از دیگر خدمات ارائه‌شده به بازنشستگان در استان دانست و اظهار کرد: دریافت حکم و فیش حقوقی، ثبت‌نام وام ضروری و وام درون‌استانی، ثبت‌نام تورهای مسافرتی، ثبت تقاضای دریافت گواهی کسر از حقوق، ارائه خدمات بیمه ملت و دریافت اسناد پزشکی بازنشستگان نیز از خدماتی است که در خانه امید همدان انجام می‌گیرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان همدان در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: همچنین به‌مناسبت هفته کرامت و ولایت هم‌زمان با سایر استان‌های کشور در تاریخ 21 و 22 تیرماه سال جاری در پنج رشته ورزشی دارت، شطرنج، تیراندازی، تنیس روی میز و فوتبال دستی با تعداد 322 نفر شرکت‌کننده و شناخت نفرات اول تا سوم، بازنشستگان باهم به رقابت پرداختند و اختتامیه آن با حضور ورزشکاران،  مدال آوران و پیشکسوتان ورزشی و جمع کثیری از مسئولین استانی در جمعه مورخ 1401/4/31 برگزار شد و از نفرات برتر با اهدای مدال، لوح قهرمانی و کارت هدیه تجلیل به عمل آورد و در پایان از مسئولین برگزارکننده، داوران و اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه بوعلی‌سینا و شهرداری به‌خاطر در اختیار گذاشتن امکانات ورزشی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شناسه خبر 58310