شناسه خبر:58297
1401/5/8 09:18:44

سپهرغرب، گروه گردشگری: فرماندار شهرستان بهار از تصویب بودجه 300 میلیارد تومانی برای جاده گردشگری خبر داد.

روح‌الله نباتی ظهر روز پنج‌شنبه گذشته در شورای اداری با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور اظهار کرد: وجود چهار شهرک صنعتی در شهرستان بهار، تولید عمده محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، سیر، آلو، تأمین عمده گوشت قرمز و سفید در استان و تولید پوشاک از پتانسیل‌های شهرستان بهار است.

وی گفت: موقعیت قرارگیری بهار در مسیر ترانزیتی غرب کشور، فرصتی برای این شهرستان محسوب می‌شود و بهار نقطه اتصال استان‌های غرب کشور و از پُرترددترین نقاط استان است.

فرماندار شهرستان بهار افزود: وجود شهر جهانی سفال و هفت خانه بوم‌گردی و قرارگیری در مسیر غار علیصدر در رونق حوزه گردشگری این شهرستان، بسیار تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب بودجه 300 میلیارد تومانی برای جاده گردشگری شهرستان بهار در سفر ریاست‌جمهوری اظهار کرد: تقاضای ما این است که مهاجران در فهرست مناطق محروم قرار گیرد تا بیشتر بتوان به این منطقه کمک کرد.

نباتی گفت: صالح‌آباد با توجه به قرارگیری در محور مواصلاتی غرب کشور این ظرفیت را دارد که تبدیل به شهرک کامیون‌داران و بارانداز غرب کشور شود و نیازمند توجه ویژه‌ای است.

وی افزود: شهر صالح‌آباد با تولید کشنده‌های تریلی در ریل اقتصادی کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و نیاز است تبدیل به ناحیه صنعتی تریلی‌سازان، شهرک کامیونداران و بارانداز غرب کشور شود.

فرماندار شهرستان بهار تصریح کرد: شهر جهانی سفال لالجین و قطب تولید سیب زمینی کشور در شهر بهار نیز از دیگر ظرفیت‌ها است.

وی گفت: امیدواریم چینی‌آلات بهداشتی در حوزه مصالح ساختمانی قرار گیرد تا بتواند از معافیت‌های مالیاتی بهره گیرد.

شناسه خبر 58297