شناسه خبر:58225
1401/5/6 08:57:53

سپهرغرب، گروه خبر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های خُرد پرداخت می‌شود.

«علی رسولیان» روز چهارشنبه در حاشیه ستاد ارتباط مردمی رئیس‌جمهور اظهار کرد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی در راستای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های خُرد منعقد شده است.

وی با اشاره به آماده شدن طرح حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت صمت، خاطرنشان کرد: بسته ویژه‌ای برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شده که معافیت از شرکت در مزایده و واگذاری زمین به‌صورت اقساط طولانی برخی از این بسته‌های حمایتی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم نیازهای فناورانه کشور و تأمین و تهیه آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان است و تاکنون 400 نیاز فناورانه شناسایی و به‌جای واردات از کشورهای دیگر در داخل و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شده است.

رسولیان از ایجاد پردیس‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: از سال گذشته نقاطی از شهرک‌های صنعتی برای اجرای این طرح شناسایی و در این خصوص با وزارت علوم تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌های صنعتی کشور در سفرهای رئیس‌جمهوری، گفت: در سفر مقام عالی دولت به استان همدان حداقل 400 میلیارد تومان در این راستا اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این مبلغ برای ایجاد 6 پست برق در شهرک‌های صنعتی با هدف تأمین برق و جبران کمبود انرژی واحدهای صنعتی درنظر گرفته شده است.

رسولیان تأمین آب مورد نیاز صنایع از محل پساب را از برنامه‌های در دست اقدام شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی هیئت دولت اعتباراتی برای انتقال و بازچرخانی آب پیش‌بینی شده است.

آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور در سی‌امین سفر استانی دولت روز پنجشنبه 6 مردادماه جاری به دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

دیدار عمومی با مردم شهرستان‌های کبودراهنگ و همدان، بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و درنهایت نشست خبری ازجمله برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین براساس برنامه‌ریزی‌ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش‌وپرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودراهنگ، رئیس سازمان محیط‌زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان‌های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه‌بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح‌ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس‌جمهور، بیان می‌کنند.

شناسه خبر 58225