شناسه خبر:58197
1401/5/5 10:44:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اختصاص 45 میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز هفت پروژه کتابخانه‌های عمومی استان در سفر رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار امیدواری کرد: مبلغ مذکور در نخستین فرصت به این بخش تزریق شود تا شاهد تکمیل و تجهیز پروژه‌ها باشیم.

«معصومه حسنی‌خونسار» روز سه‌شنبه تکمیل کتابخانه مرکزی را یکی از نیازهای اساسی کرمانشاه دانست و افزود: پروژه حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رئیس‌جمهور 30 میلیارد تومان برای تکمیل آن درنظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تخصیص اعتبار برای تکمیل و بازسازی 6 کتابخانه مناطق زلزله‌زده استان خبر داد و اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور برای دو کتابخانه در سرپل ذهاب، دو کتابخانه در ثلاث باباجانی، یک کتابخانه در قصر شیرین و یک کتابخانه در کوزران درمجموع 15 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 6 کتابخانه مذکور هم‌اکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در ادامه توضیح داد: با تخصیص اعتبار پیش‌بینی‌شده کتابخانه‌های دهخدا در قصر شیرین، علامه امینی در سرپل ذهاب، شهید عارف فتاحی در ثلاث باباجانی و علی ابن ابی‌طالب در کوزران، مقاوم‌سازی می‌شود و همچنین کتابخانه‌های طالقانی در ثلاث باباجانی و رسالت در سرپل ذهاب باید تخریب و بازسازی شود.

حسنی‌خونسار ابراز امیدواری کرد: با توجه به نگاه فرهنگی و اجتماعی که استاندار کرمانشاه دارد، این اعتبارات به‌زودی جذب شده و شاهد تکمیل این هفت پروژه خواهیم بود.

استان کرمانشاه 87 کتابخانه عمومی، سه کتابخانه سیار و 22 کتابخانه مشارکتی با 60 هزار عضو فعال دارد.

رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت 23 تیرماه امسال به استان کرمانشاه سفر کردند و 200 طرح با بیش از 33 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی استان تصویب شد.

 

شناسه خبر 58197