شناسه خبر:57626
1401/4/22 09:37:27
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

ارتقای زیرساخت‌های اقامتی، مهم‌ترین نیاز گردشگری کردستان است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ایجاد و توسعه هتل‌ها و مراکز اقامتی، زمینه رونق اقتصادی کردستان را فراهم می‌کند.

یعقوب گویلیان در بازدید از پروژه فاز دو هتل شادی سنندج اظهار کرد: استان کردستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیر، به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

وی افزایش مراکز اقامتی استان را ازجمله نیازهای حوزه گردشگری استان برشمرد و افزود: باید با ارتقای زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد هتل و واحدهای اقامتی، برای ارائه خدمات بهتر و افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در استان تلاش کرد.

 ماندگاری گردشگران موجب رونق اقتصادی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: اگر مدت‌زمان اقامت و ماندگاری گردشگران در استان افزایش پیدا کند، رونق و تقویت بنیان اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

گویلیان ابراز امیدواری کرد، با افزایش کمی و کیفی ظرفیت واحدهای اقامتی و پذیرایی در استان و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران، شاهد رونق بیش از پیش صنعت توریسم در استان باشیم.

گفتنی است، در این بازدید مقرر شد با توجه به اهمیت تکمیل فاز دو هتل شادی سنندج، شرکت آب و فاضلاب کردستان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، نسبت به تامین زیرساخت‌های این پروژه همکاری لازم را داشته باشند.

 

شناسه خبر 57626