شناسه خبر:57259
1401/4/11 08:25:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین بسته‌های اقتصادی دولت سیزدهم برای حمایت از تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این بسته‌ها در بخش تسهیلات و گمرک با هدف تولید به‌صرفه در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

محمدمهدی برادران در گردهمایی فعالان اقتصادی استان همدان که به‌مناسبت دهه تولید و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد اصلی کشور تولید به‌صرفه است و برای نیل به این مهم رویکرد کاهش هزینه‌ها و بهره‌وری بیشتر را در بخش تولید به‌کار گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: صنعتگران با بهره‌گیری از مشوق‌های اقتصادی دولت می‌توانند راهبرد تولید انبوه و کاهش هزینه‌های سربار را در مجموعه خود پیاده‌سازی کرده و در فضای رقابتی به‌وجودآمده بین تولیدکنندگان به فعالیت ادامه بدهند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: در شرایط تحریم توانستیم با کمک فعالان اقتصادی و بخش خصوصی تحریم‌ها را دور بزنیم و به پشتوانه همین پتانسل و همگرایی قوی، شاهد تحولات خوبی در عرصه تولید و تجارت کشور هستیم.

وی با اشاره به اصلاحات ارزی صورت‌گرفته توسط دولت، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم ادبیات مدیریت انحصارگرا و مداخله‌گر در اقتصاد را اصلاح کرد و اکنون برای تحول اقتصادی نیازمند تغییر در تفکرات هستیم.

برادران خاطرنشان کرد: نگاه به تولیدکنندگان و صنعتگران کشور باید با تعامل بیشتر جایگزین شود و از این پس وفاداران به اقتصاد کشور را بهتر از گذشته تشویق و تقدیر خواهیم کرد.

استاندار همدان نیز از روشن شدن چراغ 100 واحد تولیدی و صنعتی تعطیل استان همدان خبر داد و گفت: این واحدها در دولت سیزدهم مانع‌زدایی و احیا شدند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در 9 ماه گذشته برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگردند.

وی اضافه کرد: در این راستا علاوه‌بر تشکیل جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به اتفاق تیم اقتصادی به شهرستان‌ها سفر و از نزدیک واحدهای تولیدی مشکل‌دار را بررسی کرده و مورد بازدید قرار می‌دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نگاه دولت و وزیر صمت کاملاً تولیدی و فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی است، تأکید کرد: این دیدگاه در مسئولان استان نیز صدق می‌کند.

وی از تولیدکنندگان به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: فعالان بخش تولید توانستند با خوداتکایی و خودباوری در شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی مقاومت کنند و این ستودنی است.

به گفته او از این پس فعالین اقتصادی که بدهی بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی نداشته و در عرصه تولید عملکرد مثبت و درستی داشته باشند مورد تشویق قرار گرفته و در ستاد تسهیل استان به‌طور ویژه برای رونق تولیداتشان حمایت خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان همدان همچنین به دیگر اولویت‌های استان اشاره کرد و گفت: وارث پروژه‌های نیمه‌تمامی از ادوار گذشته هستیم که طبق تأکید رئیس‌جمهوری تکمیل می‌شوند و بهره‌برداری از آن‌ها در اولویت قرار دارد.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: برای شتاب دادن به این پروژه‌های نیمه‌کاره تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر مردم از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند و از سوی دیگر از استهلاک و هدررفت اعتبارات هزینه‌شده برای ساخت‌وساز این طرح‌ها جلوگیری شود.

   کسب رتبه پنج ستاد تسهیل همدان در کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این گردهمایی از وفاق بین بخش دولتی و خصوصی قدردانی کرد و گفت: در سایه این همدلی و انسجام برای رونق اقتصادی استان تلاش می‌کنیم.

احمد شانیان به دغدغه استاندار و معاون اقتصادی استان برای رفع موانع پیش روی تولید اشاره کرد و افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌طور مستمر و منظم برای گره‌گشایی از تولید و صادرکنندگان استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتقای رتبه ستاد تسهیل استان از بیستم به رده پنجم گواه و مصداق بارز این دغدغه‌مندی بوده که تاکنون بازخورد و نتایج خوبی به همراه داشته است.

به گفته وی اقدامات صورت‌گرفته در وزارت صمت زیربنایی است و به هیچ وجه ویترینی و نمایشی نیست و پشتوانه این اقدامات ساعت‌ها کارشناسی اعضای ستاد تسهیل استان است.

شناسه خبر 57259