شناسه خبر:57226
1401/4/9 08:52:09

سپهرغرب، گروه خبر: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اعتبار تخصیص‌یافته به این اداره کل در حوزه اشتغال، 411 میلیارد تومان است.

صفدر مظفری‌راد روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار تخصیص‌یافته به اداره کل بهزیستی استان در حوزه اشتغال، 411 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: افراد تحت حمایت با به همراه داشتن مدارک شغلی با مراجعه به مراکز مثبت زندگی و یا ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی، ارزان‌قیمت و قرض‌الحسنه است و به‌صورت هفت‌ساله برای راه‌اندازی مشاغل خانگی و خُرد پرداخت می‌شود.

وی سقف تسهیلات اشتغال‌آفرینی مشاغل خانگی را 50 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات در مشاغل خُرد با ارائه مدارک شغلی تا سقف 100 میلیون تومان قابل پرداخت است.

این مقام مسئول با تأکید بر اشتغال‌آفرینی توسط کارفرمایان برای مددجویان بهزیستی، گفت: به‌ازای هر فرد به‌کار گرفته‌شده تا سقف 100 میلیون تومان به کارفرما پرداخت می‌شود و هر کارفرما تا سقف 20 نفر و دو میلیارد تومان می‌تواند از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کند.

مظفری‌راد علاوه‌بر پرداخت مشوق پرداخت بیمه مددجوی به‌کار گرفته‌شده، از پرداخت کمک نقدی به کارفرما هم خبر داد و اضافه کرد: امکان استفاده مجدد از تسهیلات قرض‌الحسنه برای مددجویان درصورت توسعه کسب‌وکار و ایجاد اشتغال جدید فراهم است.

وی در ادامه به طرح حمایتی دولت از مددجویان در حوزه مسکن ملی اشاره و بیان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه آن‌ها پنج درصد با پرداخت 20 ساله است، افراد ثبت‌نام‌کننده طرح را پیگیری کنند و با همکاران در ارتباط باشند تا با استفاده از آن و کمک‌های بلاعوض و همچنین مشارکت خیرین، صاحب مسکن شوند.

شناسه خبر 57226