شناسه خبر:56838
1401/3/31 08:46:58

سپهرغرب، گروه خبر: هیئت تجاری اقتصادی از کشور عراق از تعدادی واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام بازدید کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام روز دوشنبه در حاشیه این بازدید گفت: این هیئت تجاری اقتصادی 21 نفره متشکل از رئیس اتاق بازرگانی تجار و بازرگانان و تولیدگران استان دیاله عراق است که به دعوت رسمی اتاق بازرگانی ایلام به این استان سفر کرده اند.

شعبان فروتن آشنایی این هیئت تجاری- اقتصادی با ظرفیت‌های تولیدی، اقتصادی و تجاری ایلام را ازجمله اهداف بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی استان ذکر کرد.

وی ادامه داد: این بازدیدها فرصت مطلوبی را برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی، تولیدی و تجاری ایلام را به هیئت عراقی برای تبادل و گسترش صدور کالای تولیدی استان را به کشور همسایه فراهم می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: این هیئت از سه واحد صنعتی- تولیدی شهرک صنعتی شباب و همچنین کارخانه سیمان ایلام بازدید کردند.

فروتن با اشاره به اینکه بازارچه جدید هلاله شمالی در روبروی استان دیاله عراق واقع شده است، تأکید کرد: تلاش می‌شود ارتباط مؤثر و قوی بین فعالان اقتصادی این استان با دیاله عراق به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت بازارچه هلاله شمالی فراهم شود.

وی یادآور شد: ایلام یکی از مهم‌ترین کانون‌های تردد زوار و صدور کالای ایرانی به عراق بوده به نحوی که پارسال یک میلیارد و 160 میلیون دلار کالا از طریق این استان به کشور همسایه صادر شده است.

شناسه خبر 56838