شناسه خبر:56399
1401/3/21 09:38:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: «سه پروژه اولویت‌دار این اداره‌کل شامل، تکمیل کمپ گردشگری زیویه، بهره‌برداری و ‌تجهیز موزه مردم‌شناسی و اجرای موزه باستان‌شناسی سقز، در این شهرستان اجرا می‌شود.»

یعقوب گویلیان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار سقز اظهار کرد: شهرستان سقز با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان به‌شمار می‌رود که سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری و مجاورت سقز با شهر تجاری و مرزی بانه، اولویت‌بندی طرح‌های گردشگری و شناسایی مناطق مستعد در این حوزه، برای توسعه گردشگری این شهرستان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سه پروژه اولویت‌دار این اداره‌کل شامل، تکمیل کمپ گردشگری زیویه، بهره‌برداری و ‌تجهیز موزه مردم‌شناسی و اجرای موزه باستان‌شناسی سقز، در این شهرستان اجرا می‌شود.

گویلیان با بیان اینکه شهرستان سقز یک منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری و گردشگری در شمال استان کردستان است، عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف سقز در آینده می‌تواند اقتصاد شهرستان و استان را شکوفا کند.

شناسه خبر 56399