شناسه خبر:55877
1401/3/7 09:01:28
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه:

آگاه‌سازی جامعه نخستین گام پیشگیری از اعتیاد است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در پیشگیری از اعتیاد، آگاه‌سازی عمومی است.

مسعود پایدار روز گذشته اظهار کرد: معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی کرمانشاه یکی از معاونت‌هایی است که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های جسمانی (معلولیت‌ها)، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد درحال ارائه خدمت است.

وی ادامه داد: چهار دفتر در معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه وجود دارد؛ یکی از این دفاتر دفتر پیشگیری از اعتیاد است. در این دفتر فعالیت‌های مختلفی در زمینه پیشگیری اولیه یا همان آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها، نوجوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه با تمرکز بر مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه درحال انجام است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی کرمانشاه اظهار کرد: این معاونت وظیفه اداره کمیته پیشگیری از اعتیاد استان که زیر نظر شورای مبارزه با مواد مخدر است را برعهده دارد که حدود 24 اداره در این کمیته حضور دارند و فعالیت‌های مختلفی طی سالیان در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در پیشگیری اولیه، آگاه‌سازی عمومی است؛ همچنین این آگاه‌سازی عمومی در همکاری‌های مختلف با صداوسیمای استان صورت گرفته و همکاران ما در بیش از 50 برنامه تلویزیونی مشارکت داشته‌اند.

پایدار به انجام کارزارهای مختلف در زمینه پیشگیری اشاره و بیان کرد: ازجمله پیشگیری از اچ.آی.وی، اعتیاد و شیشه و گل را داشته‌ایم که توفیقاتی را در این برنامه‌ها کسب کرده‌ایم.

شناسه خبر 55877