شناسه خبر:55562
1401/3/1 10:03:06

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری مورد توجه قرار خواهد گرفت، گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه دارای هشت شرکت فناور است.

علیرضا دودمان تیپی اظهار کرد: رشته‌های جدید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ایجاد شده و با توجه به پیگیری‌های متعدد شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه موافقت شده است.

وی افزود: رشته مهندسی کامپیوتر، گرایش هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مهندسی فتونیک در مقطع کارشناسی ارشد به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه اضافه شد و از سال تحصیلی 1401 در این رشته‌ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی پذیرش می‌شوند و ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته کامپیوتر 15 نفر و فتونیک 12 نفر است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: دانشگاه صنعتی با 25 هزار متر مربع فضای آموزشی، 2 هزار متر مربع کتابخانه، 6 هزار متر مربع آزمایشگاه و فضای کارگاهی، چهار دانشکده مصوب، 10 گروه آموزشی، 10 رشته کارشناسی مهندسی، 11 رشته تحصیلات تکمیلی، 65 نفر اعضای هیئت علمی، 10 نفر دانشیار، چهار نفر دانشمند جز یک درصد برتر دنیا و هشت نفر دانشمند جز 2 درصد دانشمند برتر دنیا فعالیت می‌کند.

دودمان تیپی خاطرنشان کرد: ارائه یک هزار و 200 مقاله اعضای هیئت علمی، 160 طرح پژوهشی و 45 طرح قراردادهای خاتمه یافته با صنایع، هشت واحد فناور و 2 شرکت دانش‌بنیان در حال فعالیت است که در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان سیاست‌های خوبی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه در جریان و در دست اجرا است و تعداد 20 اختراع و 32 کتاب چاپ شده و 74 مقاله پر استناد از دستاوردهای دانشگاه صنعتی کرمانشاه بوده که تعداد مقالات پر استناد نسبت به جمعیت هیئت علمی دانشگاه، نشان دهنده سطح ممتاز شاخص‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در کشور است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 6 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه دوره فرصت مطالعاتی خود را شروع کرده که در این دوره نیازهای پژوهشی صنعت استان تعریف شده و در مدت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی، توسط هیئت علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، رفع مشکل می‌شود و تفاهم‌نامه‌های متفاوتی با دانشگاهه‌های کشورهای دیگر منطقه و جهان منعقد شده که از آنها می‌توان به کانادا، ایتالیا، پرتغال، هلند، انگلیس و آلمان اشاره کرد با دانشگاه‌های عراق، ترکیه، روسیه، قطر و هند نیز در منطقه تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بیان کرد: از سال 99 دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه پذیرش شده که در رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی و مهندسی برق در 2 گرایش از کشور افغانستان بودند که از وزارت علوم ایران بورسیه شده‌اند معرفی و در حال تحصیل هستند.

شناسه خبر 55562