شناسه خبر:55561
1401/3/1 10:02:09
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در اراک مطرح کرد:

حل مشکل مالکیت آذرآب را در معاونت رئیس جمهوری دنبال می‌کنیم

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور افزود: حل مسائل و مشکلات مربوط به مالکیتی در آذرآب را در سطح معاونت رئیس جمهوری دنبال خواهیم کرد.

محمدهادی زاهدی وفا معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در بازدید از کارخانه آذرآب اراک اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم بحث مالکیت کارخانه از تولید و مدیریت جدا شود.

وی گفت: کارگران، مدیران و پرسنل مجموعه آذرآب نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشند.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور افزود: حل مسائل و مشکلات مربوط به مالکیتی و بورس آذرآب را در سطح معاونت رئیس جمهوری دنبال خواهیم کرد.

ذره‌ای کوتاهی از مدیریت را نمی‌پذیریم

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز گفت: تمام حساب‌های بانکی آذرآب بسته است و امکان صدور ضمانت‌نامه برای قراردادها وجود ندارد.

وی افزود: تمام بدهی‌های غیرجاری آذرآب با مصوبه شورای تامین و مصوبه ستاد تدابیر ویژه و کمک بانک مرکزی راه باز شده، برای قرارداد جدید نیاز به ضمانت‌نامه است که نیاز فوری به نقدینگی دارد تا کار عقب نماند.

استاندار مرکزی بیان کرد: یک قرارداد با رقم قابل توجهی آماده انعقاد و قابل سفارش است که فردا نشست‌های آن برگزار خواهد شد که لازم است مدیریت شرکت بدون کوتاهی کار را پیگیری کند، چرا که ما ذره‌ای کوتاهی را نمی‌پذیریم.

مخلص‌الائمه گفت: قرار است فعلا مباحث مالکیت در فعالیت‌هایی که سفارش داده می‌شود، حاکم نشود، با همت رئیس سازمان انرژی اتمی از خروج کار از کشور جلوگیری و قرار است به آذرآب سپرده شده که نیاز به همراهی کارگران و مدیران دارد.

  برای کار دست و پا می‌زنیم

صمد بیرامی مدیرعامل شرکت آذرآب نیز گفت: کارکردن و جلوتر حرکت کردن از مسؤولان را تضمین می‌کنیم.

وی افزود: در آذرآب برای کار دست و پا می‌زنیم، اینجا با همین نیروها می‌توانیم دو تا سه برابر ظرفیت فعلی کار کنیم.

مدیرعامل شرکت آذرآب بیان کرد: برای شروع کار نیاز به تزریق نقدینگی داریم، باید 300 میلیارد تومان پول تزریق شود تا استارت کار رقم بخورد.

بیرامی ادامه داد: طی یک سال گذشته کارگران آذرآب با سیلی صورت خود را سرخ کردند، مسؤولان معضل نقدینگی را حل کنند، از ما به سر دویدن.

شناسه خبر 55561