شناسه خبر:55516
1401/3/1 08:54:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دلایل رکود 100 واحد تولیدی استان شناسایی شده است، گفت: در سالی که با نام اشتغال‌آفرینی نام‌گذاری شده، تمهیدات لازم برای احیای این واحدها اندیشیده شده است.

«محسن دارابی» روز شنبه با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل در سال جدید به‌صورت ویژه پیگیر تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری خواهد بود، افزود: وزارتخانه متبوع برای سال جاری تعداد 20 واحد تولیدی و نیز پنج واحد معدنی را جهت احیا در دستور کار این اداره کل هدف‌گذاری کرده است.

وی از بررسی مشکلات و موانع هشت واحد صنعتی استان و تصمیماتی برای رفع موانع آن‌ها خبر داد و اظهار کرد: در سایه تولید است که اشتغال ایجاد می‌شود و وابستگی‌ به خارج از کشور از بین می‌رود و با حمایت از تولید، اصول اقتصاد مقاومتی نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به منسوخ شدن روش‌های سنتی در امر تولید، رهبر معظم انقلاب با درایت و بصیرت، سال جدید را تولید مبتنی بر دانش‌بنیان مطرح کردند؛ بنابراین مجموعه‌های دست‌اندرکار تولید باید حمایت و پشتیبانی‌های خود را در راستای تحقق شعار سال انجام دهند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از ضروریات تولید، تأمین زیرساخت‌های ارتباطی نظیر گاز، برق و آب است بنابراین برای تسهیل در امر تولید تأمین زیرساخت‌ها باید در اولویت باشد، گفت: 100 واحد تولیدی راکد از طرف اداره کل صمت شناسایی و نیز دلایل رکود این واحدها مشخص‌ شده است که امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مشکلات را حل کرده و آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانیم.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت بیش از یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی برای حدود 30 هزار نفر دارد.

شناسه خبر 55516