شناسه خبر:54584
1401/2/4 09:35:25

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: در سال گذشته از 240 بیمار خاص و یک‌هزار و 754 بیمار صعب‌العلاج حمایت شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، مهدی جعفری با بیان اینکه 240 بیمار خاص زیر پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: بیماری‌های خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به حمایت این نهاد از یک‌هزار و 754 بیمار صعب‌العلاج استان، مطرح کرد: بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و بیمارهایی که افراد را زمین‌گیر می‌کند، می‌شود.

وی گفت: هزینه‌های شیمی‌درمانی و پرتودرمانی این بیماران درصورت داشتن پوشش بیمه مکمل کمیته امداد، به‌صورت کامل از سوی این نهاد پرداخت می‌شود و درصورت استفاده از بیمه سایر مؤسسات درمانی در زمینه پرداخت فرانشیز به آن‌ها کمک می‌شود.

جعفری با بیان اینکه بیماران صعب‌العلاج زمین‌گیر به‌تنهایی توانایی انجام امور شخصی خود را ندارند، بیان کرد: ماهیانه 200 هزار تومان علاوه‌بر کمک به پرداخت فرانشیز و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز، به‌ حساب این بیماران واریز می‌شود.

جعفری با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌علت هزینه‌های بالای درمان نیازمند حمایت خیران هستند، گفت: در طرح «شفا» افراد نیکوکار برای حمایت مالی از بیماران می‌توانند به مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 240 بیمار خاص شامل 81 بیمار دیالیزی، 51 بیمار پیوند کلیه، هشت بیمار هموفیلی، 10 بیمار تالاسمی و 90 بیمار ام‌اس زیر پوشش این نهاد هستند، افزود: امیدواریم با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران بتوانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت سلامت مددجویان در توانمند شدن آنان، یادآور شد: در راستای حمایت از مددجویان زیر پوشش با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هزینه‌های درمانی بیماران سرطانی و شیمی‌درمانی تا 100 درصد در بخش بستری و در بحث هزینه‌های دارو تا 95 درصد تأمین می‌شود.

شناسه خبر 54584