شناسه خبر:54382
1401/1/29 09:34:30

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی پردیس فناوری در تفرش خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل ظهر روز گذشته در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تفرش اظهار کرد: دانشگاه تفرش یکی از دانشگاه‌های خوب کشور بوده که شایسته استقلال است.

وی تصریح کرد: با استقلال این دانشگاه، اعضای هیئت‌علمی باید تلاش خود را چندین‌برابر کرده و در تربیت دانشجویان نخبه و در تراز انقلاب بکوشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از امروز رسالت سنگینی برعهده اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه است، دانشگاه تفرش باید نماد وحدت سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان باشد.

زلفی‌گل با بیان اینکه این سه شهر مهد دانشمندان، تاریخ‌نگاران، سیاستمداران، علما و فیلسوفان بزرگی است، ادامه داد: شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان در زمینه صنعتی و در زمینه کشاورزی حرف برای گفتن ندارند، اما آنچه موجب درخشش نام این شهرها شده، سرمایه‌های نمادینی است که از این مناطق برخاسته و مایه افتخار ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تفرش باید حلقه اتصال بین تاریخ گذشته و تاریخ آینده این منطقه باشد، اظهار کرد: پردیس فناوری در کنار دانشگاه تفرش راه‌اندازی خواهد شد و ما در وزارتخانه آمادگی داریم مجوزهای لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه قرار گیرد، اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان باید تلاش خود را در راستای تبدیل ایده به تولید به‌کار گیرند.

زلفی‌گل نبود بیمه پژوهش و قانون جامع مالکیت‌های فکری را از مشکلات کشور دانست و بیان کرد: قانون جامع مالکیت‌های فکری بستر زایش نوآوری است که خلأ آن موجب ذبح خلاقیت و نوآوری می‌شود.

در این مراسم از زحمات حمیدرضا صبا، رئیس سابق دانشگاه تفرش تجلیل و سهیل واشقانی فراهانی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.

 

شناسه خبر 54382