شناسه خبر:52813
1400/12/5 09:39:42
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

برگزاری مانور شناسایی و رفع کانون‌های خطر در شبکه‌های توزیع برق

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برگزاری اقدام فراگیر شناسایی و رفع کانون‌های خطر در شبکه‌های توزیع با حضور 83 اکیپ عملیاتی در استان همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی‌بیدار اظهار کرد: اقدام فراگیر شناسایی و رفع کانون‌های خطر در شبکه‌های توزیع هم‌زمان با سراسر کشور در استان همدان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به محورهای مانور، افزود: تعویض پایه‌های معیوب، اصلاح فلش و انجام تعمیرات در شبکه‌های فشار متوسط، جابه‌جایی و اصلاح حریم شبکه‌های فشار متوسط به‌منظور افزایش ایمنی و رفع کانون‌های خطر و ترمیم و اصلاح دریچه‌های معیوب پایه‌های روشنایی معابر از محورهای این مانور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ترمیم و اصلاح درب معیوب پست‌های زمینی و تابلوهای پست‌های هوایی عمومی، جمع‌آوری اشیای اضافی و تابلوهای تبلیغاتی از مجاورت پایه‌های شبکه و آزادسازی محیط پایه‌ها برای صعود و فرود ایمن سیم‌بانان و اصلاح کابل سرویس‌های به‌هم‌تنیده مشترکین روی پایه‌ها و جعبه تقسیم را از دیگر محورهای برگزاری این مانور برشمرد.

وی عنوان کرد: مقاوم‌سازی شبکه 20 کیلوولت و افزایش قابلیت اطمینان، افزایش ایمنی و رفع کانون‌های خطر و کاهش خاموشی‌های ناخواسته و افزایش رضایتمندی مشترکین از اهداف برگزاری این اقدام فراگیر است.

سهرابی‌بیدار تصریح کرد: 215 نفر در قالب 83 اکیپ عملیاتی همراه با 82 دستگاه خودروی سبک و 11 دستگاه خودرو سنگین در این مانور شرکت دارند.

وی با اشاره به حجم اقدامات اجرایی در مانور، بیان کرد: در حوزه شبکه فشار متوسط نصب 6 اصله پایه بتونی، تعویض 82 عدد مقره معیوب سوزنی و بشقابی و ریگلاژ و اصلاح در 33 کیلومتر از شبکه 20 کیلوولت در شهرستان‌های ملایر و بهار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از اصلاح 114 مورد جمپر شبکه 20 کیلوولت خبر داد و گفت: کاور 200 عدد مقره، جابه‌جایی 6 عدد کات اوت فیوز و برکناری هفت اصله پایه بتونی نیز از دیگر اقدامات است.

وی اظهار کرد: در شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر نیز در تمام شهرستان‌های استان، 337 عدد دریچه‌های معیوب پایه‌های روشنایی معابر، 20 مورد درب معیوب پست‌های زمینی و 98 مورد درب تابلوهای توزیع خیابانی و تابلوی پست‌های هوایی عمومی ترمیم و اصلاح می‌شود.

سهرابی‌بیدار با اشاره به جمع‌آوری 193 مورد اشیای اضافی و تابلوهای تبلیغاتی در حریم شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف و آزادسازی محیط پایه‌ها برای صعود و فرود ایمن سیم‌بانان، گفت: 216 مورد کابل سرویس‌های به‌هم‌تنیده مشترکین روی پایه‌ها و جعبه تقسیم نیز در این مانور اصلاح می‌شود.

شناسه خبر 52813