شناسه خبر:52752
1400/12/4 09:42:16

سپهرغرب، گروه خبر: پیشنهاد و درخواست استاندار کردستان در خصوص واردات ماشین‌آلات راهداری و شهرداری‌ها در جلسه هیئت دولت مصوب شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در خصوص تصویب پیشنهاد و درخواست واردات ماشین‌آلات راهداری و شهرداری‌ها اظهار کرد: ششم بهمن ماه در جریان سفر وزیر کشور به استان، درخواست صدور مجوز لازم برای واردات ماشین‌آلات برای نوسازی ناوگان شهرداری‌ها و راهداری را کردیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در دیدار 14 بهمن‌ماه سال‌جاری استاندار کردستان و مجمع نمایندگان کردستان با ریاست جمهور از دکتر رئیسی خواستیم که مجوزهای لازم برای واردات تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صادر شود.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های صورت‌گرفته این مهم روز گذشته در جلسه هیئت دولت مطرح و با موافقت رئیس جمهور و هیئت وزیران مجوز واردات ماشین‌آلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری‌ها و راهداری‌ها صادر شد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته و‌ مصوبه یادشده مقدمات واردات ماشین‌آلات ناوگان شهرداری‌ها و راهداری استان کردستان فراهم شده است.

گفتنی است؛ در مصوبه هیئت دولت آمده است: با توجه به وقوع بلایای طبیعی و بحران‌خیز بودن کشور و از طرفی کمبود امکانات و تجهیزات متناسب با شرایط بحرانی در استان‌های کشور، هیئت وزیران مصوب کرد ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین دپوشده در سازمان اموال تملیکی به‌عنوان کالاهای متروکه، برای مدیریت بحران در اختیار وزارت کشور قرار داده شود تا بین شهرداری‌های کشور توزیع شود.

همچنین با تصویب هیئت وزیران، به وزارت کشور اجازه داده شد نسبت به واردات ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها با عمر حداکثر سه سال از تاریخ تولید با معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط اقدام نماید.

 

شناسه خبر 52752