شناسه خبر:52695
1400/12/3 09:36:54
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

پروانه ساخت موزه هنرهای معاصر درحال پیگیری است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: پروانه ساخت موزه هنرهای معاصر از روزهای اول درحال پیگیری است و نقشه آن بارها اصلاح شده، اما درنهایت شهرداری می‌تواند در کمیسیون ماده پنج آن را تعیین تکلیف کند.

موزه هنرهای معاصر با زیربنایی در حدود 6 هزار و 600 متر مربع در محدوده تپه مصلی و مجاورت فرهنگ‌سرای بوعلی در چهار طبقه درحال ساخت است. این موزه شامل گالری‌های نمایش آثار هنری، سالن اجتماعات و کارگاه‌های آموزشی بوده و در آینده به‌عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی شهر همدان نقش ایفا خواهد کرد.

این پروژه مصوبه سفر رئیس‌جمهور وقت در سال 87 است که ساخت آن تا حدود 6 سال متوقف بود؛ اما مجدد با تزریق اعتبار جان تازه‌ای گرفته و پروژه پیشرفت کرد و اکنون حدود 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اما با انتشار خبری مبنی بر اینکه این پروژه فاقد پروانه ساخت است، بر آن شدیم تا موضوع را از متولیان امر در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان پیگیری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان درخصوص پروانه ساخت موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: اداره‌ کل ارشاد از ابتدا برای پروانه ساخت اقدام کرد، اما از ابتدا با مشکلاتی مواجه شده است.

داوود ابوترابی با بیان اینکه شهرداری بابت صدور پروانه ساخت 800 میلیون تومان هزینه دریافت کرده است، گفت: آخرین اصلاحاتی که شهرداری از ما خواست، به آن‌ها ارائه شده و درخواست کردیم درصورت لزوم در کمیسیون ماده پنج بررسی شود.

وی ادامه داد: این پروژه مصوبه سفر رئیس‌جمهوری بوده و زمین را مسکن و شهرسازی در اختیار گذاشته و در همان موقع اقدام به کسب پروانه هم شده و در مرحله اول 230 میلیون تومان هزینه نیز دریافت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: در آن زمان به‌دلیل نقایصی که در پارکینگ پروژه بوده، نقشه مجدد برای اصلاح بررسی شده است.

وی با بیان اینکه نقشه اصلاح‌شده یک ماه پیش به شهرداری ارائه شده است، گفت: نقشه طبق نظر شهرداری به تهران ارسال شده و مشاور بررسی و ارسال کرده که درنهایت شهرداری باید نظر نهایی را بدهد یا در کمیسیون ماده پنج تعیین تکلیف شود.

ابوترابی با بیان اینکه از روز اول درخواست پروانه به شهرداری ارائه و مبالغی نیز پرداخت شده است، ابراز کرد: پروژه اکنون 52 درصد پیشرفت دارد و درصورت تأمین اعتبار که در سفر وزیر ارشاد هم قول آن داده شد، بهمن‌ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

شناسه خبر 52695