شناسه خبر:52679
1400/12/3 09:17:41

قبوض خانوارهای کم‌مصرف بهزیستی کرمانشاه رایگان می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: قبوض خانوارهای کم‌مصرف مستمری‌بگیر بهزیستی استان کرمانشاه رایگان می‌شود.

فرحناز محمدی اظهار کرد: 81 مرکز مثبت زندگی در سراسر استان کرمانشاه فعال بوده و مددجویان با توجه به محل زندگی خود می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی افزود: اطلاعات و آمار مددجویان به‌صورت الکترونیکی در سامانه ثبت شده و درحال حاضر به مددجویان مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس ابلاغیه وزارت نیرو و وزارت رفاه قبوض آب، برق و گاز خانوارهای کم‌مصرف توسط بهزیستی کرمانشاه جمع‌آوری شده و پس از ثبت در سامانه و ارجاع به بهزیستی کشور و وزارت نیرو، مبالغ مصرفی این خانواده‌ها رایگان اعلام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: افرادی که تا به حال قبوض خود را ارائه نداده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به مراکز مثبت زندگی محله زندگی خود مراجعه کرده و مراحل رایگان کردن قبوض خدماتی خود را انجام دهند.

وی گفت: درحال حاضر تنها افرادی که مستمری‌بگیر بهزیستی هستند، می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و آن‌دسته از مددجویانی که در نوبت هستند، درحال حاضر نمی‌توانند از خدمات استفاده کنند.

محمدی افزود: با توجه به جمعیت 36 هزار نفری مستمری‌بگیر بهزیستی، 81 مرکز مثبت زندگی کافی بوده و نیاز به تأسیس مرکز جدید نداریم و در هر مرکز سه مددکار بوده و هر کدام مسئولیت 150 پرونده را برعهده داشته و کارهای مربوط به مددجویان را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: علاوه‌بر جمع‌آوری قبوض که خدمت جدیدی است، پیگیری مسائل توانبخشی، مشارکت‌های مردمی، آموزشی، اشتغال، تسهیلات و معرفی به بانک ازجمله کارهایی است که مددکاران برای مددجویان انجام می‌دهند.

شناسه خبر 52679