شناسه خبر:52617
1400/12/1 09:28:20

سپهرغرب، گروه شهر: شهردار منطقه یک اراک از ساخت نخستین پیست دوچرخه‌سواری تریال در بوستان معلم این شهر توسط عوامل اجرایی شهرداری منطقه یک و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد.

حسین زندیه‌وکیلی اظهار کرد: پیست دوچرخه‌سواری احداث شده، ویژه رشته‌های تریال، جام پینگ و BNX (حرکات نمایشی و عبور از موانع) است و از چوب، ضایعات آهنی، سنگ و لاستیک‌های فرسوده خودرو در طراحی پلکانی و پرشی این محوطه استفاده شده است.

وی با بیان این‌که این پیست به صورت روباز و فنس‌کشی است، افزود: رشته تریال و نمایشی مورد علاقه بسیاری از جوانان است، همچنین این رشته جذاب و مفرح برای اولین بار در شهر اراک توسعه می‌یابد.

شهردار منطقه یک اراک با تاکید بر اینکه بی‌نیازی از جاده و نیز امکان تمرین در شب و فضای کم از مزیت‌های این رشته است، ادامه داد: در رشته تریال اصل بر تعادل است و در این رشته دوچرخه‌سوار بیشتر با انجام حرکات تعادلی و جفت کشیدن‌ها، دوچرخه را از روی یک مانع به روی مانعی دیگر می‌پراند، این موانع می‌تواند طبیعی مانند صخره‌ها و مصنوعی مانند محیط‌های شهری و پارک‌ها باشد.

وی از صدور 78 پروانه تخریب و نوسازی و 100 گواهی پایان کار در این منطقه خبر داد و گفت: احداث مسیر دوچرخه به طول 10 کیلومتر، احداث پارک شطرنج در کوی صنعتی، ساخت دو فضای مکث در خیابان دانشگاه و کوی صنعتی از جمله اقدامات شهرداری منطقه یک به‌شمار می‌رود.

زندیه‌وکیلی از کسب مقام نخست در بین مناطق بر اساس شاخص اداره بازرسی شهرداری خبر داد و افزود: منطقه یک در سه ماهه پایانی سال 99 در آیتم‌های انجام درخواست‌ها، سامانه 137 دبیرخانه کمیسیون ماده 100 و تحقق چارت سازمانی رتبه نخست و در نهایت با امتیاز 93.52 در بین مناطق مقام نخست را کسب کرده است.

وی تهیه بسته‌های معیشتی، برپایی غرفه توزیع نهال و امورات فرهنگی کودکان، همکاری با کمیته امداد برای حمایت از مستضعفین، شرکت در جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان و کسب مقام‌های قهرمانی را از جمله اقدامات منطقه یک شهرداری برشمرد و تصریح کرد: انجام مقدمات احداث پارک اوتیسم، پیاده‌روسازی، زیرسازی، آسفالت، جدول‌گذاری، تولید قطعات بتنی، احداث فضای مکث در خیابان پامچال و میدان نماز، رفع و جمع‌آوری تصرفات فضای سبز کوی صنعتی به کمک مراجع قضائی، اجرای احکام کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها و تعیین تکلیف سفره‌خانه سلطان و تخریب آن از جمله اقدامات این منطقه است.

شهردار منطقه یک اراک با بیان اینکه بودجه سال گذشته این منطقه 86 میلیارد ریال بوده و بودجه سال آینده 98 میلیارد ریال است، افزود: میزان اعتبار جدول‌کشی پیمانکاری 10 میلیارد ریال و اعتبار پیاده‌روسازی پیمانکاری نیز 10 میلیارد ریال ابلاغ شده است.

 

شناسه خبر 52617