شناسه خبر:51039
1400/10/23 08:57:49
درخشش آبفای استان همدان در ارزیابی‌های وزارت نیرو؛

کسب رتبه نخست کشوری در میان 34 شرکت ارزیابی‌شده

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از درخشش آبفای استان همدان در ارزیابی کشوری مدیران ارشد وزارت نیرو و کسب رتبه نخست در میان 34 شرکت ارزیابی‌شده در صنعت آب و فاضلاب کشور خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، سیدهادی حسینی‌بیدار ضمن تشریح ابعاد موفقیت آبفای استان در ارزیابی مدیران ارشد از سوی وزارت نیرو، گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته مدیریت عملکرد وزارت نیرو و به‌منظور ایجاد تصویری شفاف از عملکرد شرکت‌ها، شاخص‌های عملکرد مدیران ارشد مبتنی بر مأموریت‌ها و تکالیف ابلاغی وزارت نیرو در سطح کشور در چهار محور (ذی‌نفعان کلیدی، مالی، فرآیندهای کلیدی و رشد و یادگیری) و بالغ‌بر 50 شاخص انجام گرفت و شرکت آبفا استان همدان با کسب 985 امتیاز از یک‌هزار امتیاز، موفق به کسب رتبه نخست در بین کلیه شرکت‌های صنعت آب و فاضلاب کشور شد.

وی با اشاره به تخصصی بودن کلیه شاخص‌های ارزیابی‌شده منطبق با وظایف اصلی و ساختاری شرکت‌های آب و فاضلاب، افزود: در سال 99 با وجود حجم بالای مشکلات ناشی از یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تحمیل فشار این یکپارچه‌سازی بر ساختار تشکیلاتی و عملیاتی، مجموعه شرکت با همدلی و پشتکار کارکنان خدوم و تدبیر مدیران مجموعه، در پیشبرد و تحقق کلیه اهداف تعیین‌شده موفق بود و به‌ویژه در شاخص‌های تأمین و تصفیه و توزیع بهداشتی آب، ارائه خدمات به مشترکین و رشد و یادگیری کارکنان موفق به کسب نمره کامل در ارزیابی شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان همدان در بیان اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور تحقق اهداف شرکت آبفا در استان همدان ضمن تأکید بر عوارض ناشی از تنش آبی سال 99، همه‌گیری بیماری کرونا و نیز شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، اذعان کرد: با وجود موانع و مشکلات موجود، آبفا استان همدان در سال 1399 موفق به افزایش ظرفیت تأسیسات آب به مقدار 17 هزار و 280 متر مکعب و نیز آب‌رسانی به 25 روستای اولویت دار استان شده و بالغ‌بر 31 کیلومتر خطوط انتقال وشبکه آب‌رسانی را بازسازی کرده است.

وی همچنین به ویدئومتری شدن بالغ‌بر 189 کیلومتراز شبکه فاضلاب استان، جانمایی بالغ‌بر 40 درصد از شبکه‌های آب و فاضلاب استان در نقشه‌های GIS، واگذاری 15 هزار انشعاب آب و 10 هزار انشعاب فاضلاب در سال 99 اشاره کرد.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه سخنانش ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی وزارت نیرو، عنوان کرد: مطابق اطلاعات دریافتی، فرآیند ارزیابی با مشارکت مستقیم 23 نفر از همکاران شرکت آب و فاضلاب کشور به‌عنوان ارزیاب و 34 نفر مسئول ارزیابی در شرکت‌های زیرمجموعه انجام شده است.

وی همچنین ضمن اشاره به دیگر موفقیت‌های آبفای استان، گفت: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر شاهد موفقیت شرکت آب و فاضلاب استان، متناسب با کسب رتبه برتر در عرصه پژوهش و فناوری و همچنین برگزیده شدن در فعالیت‌های پیاده‌سازی سیستم GIS در سطح شرکت‌های آب و فاضلاب کشور بودیم.

وی درنهایت از تلاش همکاران خود در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر کرد و افزود: این طیف از موفقیت‌ها حاصل کوشش مستمر و گروهی افراد وظیفه‌شناس و سخت‌کوش است.

شناسه خبر 51039