شناسه خبر:49940
1400/9/28 09:48:16

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار کنگاور بر ضرورت استخدام نیروهای بومی در پتروشیمی این شهرستان و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای جوانان بیکار توسط سازمان فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.

«فرزاد الماسی» روز شنبه اظهار کرد: پتروشیمی کنگاور به‌عنوان یک طرح بزرگ صنعتی در آینده بخش مهمی از اشتغال و تولید شهرستان را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکل حقوقی که برای بخش اندکی از زمین 15 هکتاری پتروشیمی کنگاور به‌وجود آمده بود، توضیح داد: با پیگیری‌های لازم و برگزاری جلسات با مسئولان دستگاه قضا و مدیران شهرک‌های صنعتی، مشکل زمین حل و به وزارت نفت جهت احداث پتروشیمی تحویل شد.

فرماندار کنگاور اضافه کرد: هم‌اکنون یک مرحله از اقساط زمین نیز پرداخت شده و در مرحله تهیه نقشه اجرای طرح و انتخاب پیمانکار هستیم تا در آینده نزدیک عملیات کلنگ‌زنی و افتتاح این واحد اجرایی شود.

الماسی ادامه داد: شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان پترول در مرحله نخست اجرای طرح، مبلغی بیش از 30 هزار میلیارد ریال در پتروشیمی کنگاور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: مواد اولیه این پتروشیمی نیز قرار است از خط اتیلن غرب و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأمین شود.

این مقام مسئول درخصوص اشتغال‌زایی پتروشیمی کنگاور تشریح کرد: اشتغال‌زایی در دوره‌ ساخت و بهره‌برداری دو مقوله متفاوت بوده، در اشتغال‌زایی دوره‌ ساخت اولویت با متقاضیان بومی در این شهرستان است.

وی از امضای تفاهم‌نامه آموزش با فنی و حرفه‌ای توسط مسئولان استانی خبر داد و گفت: طی این تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای موظف شده دو هزار و 500 نیروی متخصص در پنج رشته مورد نیاز در این صنایع را آموزش دهد تا از حداکثر نیروهای بومی در پروژه‌های استان استفاده کنیم.

درصورت اجرای این طرح به عنوان نخستین طرح بزرگ صنعتی شهرستان کنگاور، مشکل اشتغال بسیاری از جوانان این دیار حل خواهد شد.

این پتروشیمی قرار است در زمینی به مساحت 15 هکتار در محل شهرک‌های صنعتی شهرستان کنگاور در نزدیکی سه‌راهی شهید زنگنه احداث شود.

کنگاور در 90 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 49940